Hélia Pinto

Hélia Gonçalves Pinto [coordenadora Leiria]

POLITÉCNICO DE LEIRIA • 0000-0002-7891-2523 | B211-F250-98AF

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Duarte, N. G., Ponte, J. P. M. da, & Pinto, H. G. (2024). El estudio de clases como promotor del desarrollo del conocimiento de los futuros profesores sobre la preparación de lecciones. Avances De Investigación En Educación Matemática, (26), 21–39. https://doi.org/10.35763/aiem26.5428

Duarte, N., Ponte, J. P. da, & Pinto, H. (2023). O contributo do estudo de aula na preparação e condução da discussão coletiva: Perspetivas e dificuldades de duas futuras professoras dos anos iniciais. BOLEMA, 37(77). DOI: https://doi.org/10.1590/1980-4415v37n77a13

Pinto, H., Dias, I., Duarte, N. (2023). El sentido espacial en la educación infantil: la torre de los cubos. PNA, 17(4), 347-370. DOI: https://doi.org/10.30827/pna.v17i4.26639

Journal Articles

Pinto, H., Neuza, C., Duarte, N. (2023). Fair sharing in learning rational numbers in a 5th grade class. Journal of the European Teacher Education Network, 27-41. https://etenjournal.com/2023/01/23/fair-sharing-in-learning-rational-numbers-in-a-5th-grade-class-by-helia-pinto-neuza-carlos-nicole-duarte/.

Duarte, N., Pinto, H., Ponte, J. P. (2022). O estudo de aula como promotor do desenvolvimento do conhecimento didático de uma professora do 2.º ciclo. Educação e Matemática, 163, 45-48.

Pinto, H., Mamede, E. (2019). Números racionais nos primeiros anos: Abordagem pela partilha equitativa. Educação e Matemática, 151, 19-21. https://hdl.handle.net/1822/72055

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top