Maria do Céu Ribeiro

INSTITUTO POLITÉCNICO DE BRAGANÇA

SCIENTIFIC PRODUCTION

No posts found.

Sanches, A., Mesquita, E., Freire-Ribeiro, I., Ribeiro, M. C. (2023).
Valorização de competências na formação inicial de professores: um estudo exploratório.
In P. Membiela, M. I. Cebreiros (Eds.), Inovação na prática educacional universitária (pp. 185-196).
Ourense: Educación Editora. ISBN 978-84-15524-48-9

Tadeu, P., García-Martínez, I., Ribeiro, M. C. (2020).
Utilizar materiales manipulables en tiempos de covid-19: Retos y desafíos para los docentes.
In M. T. Torres, S. A. Garcia, M. N. C. Soto, J. M. S. Reche (Eds.), Análisis sobre metodologias activas y tic para la enseñanza y el aprendizaje (pp. 675-687).
Madrid: Dykinson.

Tadeu, P., Ribeiro, M. C., García-Martínez, I. (2020).
Renewing the pedagogical formation of teachers by using the manipulable materials.
In F. J. H. Lucena, J. M. T. Torres, J. M. S. Reche, S. A. García (Eds.), Innovación Docente e Investigación Educativa en la Sociedad del Conocimiento (pp. 121-138).
Madrid: Editorial Dykinson.

Tadeu, P., García-Martínez, I., Ribeiro, M. C. (2019).
Análisis del uso de materiales manipulables en el contexto de la educación primaria.
In M. C. Pérez-Fuentes, M. M. Molero, J. J. Gázquez, Á. Martos, A. B. Barragán, M. Mar, M. MariaSisto (Coords.), Investigación en el ámbito escolar: un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas (p. 445-454).
Madrid: ASUNIVEP. ISBN: 978-84-09-06263-8

No posts found.
No posts found.

Tadeu, P., Ribeiro, M. do C., Kaya, M., Takunyacı, M., Rosa da Fonseca, J., & Carmona, D. A. (2023).
Three continents, three countries: the remote education by higher education students in the pandemic time.
IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, (19), 52–66.
https://doi.org/10.46661/ijeri.7436

Mesquita, E., Sanches, A., Freire-Ribeiro, I., Ribeiro, C. (2022).
Training and professional skills for teaching in basic education.
Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, 15(1), 75-91.
DOI: https://doi.org/10.14571/brajets.v15.nse1.75-91

Castro, M., Ribeiro, M. do C. (2022).
Identidade(s) europeia(s) e diversidade(s) cultural(is): perceções dos estudantes.
EduSer, 14(2).
https://doi.org/10.34620/eduser.v14i2.227

Ribeiro, M., & Castro, M. (2022).
O contributo da intervenção socioeducativa no desenvolvimento de competências pessoais/profissionais.
Aprender, (44), 25–34.
DOI: https://doi.org/10.58041/aprender.169

Ribeiro, M. do C., & Castro, M. (2021).
Educação não formal: perceções e potencialidades formativas.
EduSer, 13(2).
DOI: https://doi.org/10.34620/eduser.v13i2.166

Ribeiro, M.C. (2019). Analog and digital games as a pedagogical tool in the teacher training context. Research in Social Sciences and Technology, 4(2), 163-173. DOI: https://doi.org/10.46303/ressat.04.02.12

PROJECTS
No posts found.
Internal Projects
Scroll to Top