Susana Amante

Fátima Susana Mota Roboredo Amante
coordenadora linha de investigação
[PEDF] Políticas Educativas, Didáticas e Formação

INSTITUTO POLITÉCNICO DE VISEU
Escola Superior de Tecnologia e Gestão

PRODUÇÃO CIENTÍFICA

Não foram encontrados artigos.

Lopes, A. C, Costa, C. A., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S., Delplancq, V (2023).
Looking Into Foreign Languages and Multimodal Creativity as a Tool for Pedagogical Innovation in Higher Education: The JASM Project – Open Window Onto the World.
In M. E. Carrillo, & A. Garcés-Manzanera (Eds.), New Approaches to the Investigation of Language Teaching and Literature (pp. 141-153).
Estados Unidos: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-6684-6020-7.ch008

Lopes, A. M. C, Sardo, A., Amante, F., Relvas, S. (2022).
Espaços do feminino e geografias urbanas nos contos de Alice Munro.
In Vasconcelos, A. W. S. (Org.), Inovação e ciência em linguística, letras e artes (pp. 39-57).
Ponta Grossa, Paraná, Brasil: Atena Editora. 10.22533/at.ed.3562201044

Menezes, L., Flores, P., Viseu, F., Amante, S. & Costa Lopes, A. (2021).
Humour in Mathematics Teaching: A Study in Portugal and Spain.
In E. Vanderheiden, C. H. Mayer (Eds.), The Palgrave Handbook of Humour Research (pp. 419-437).
Cham, Switzerland: Springer Palgrave Macmillan. DOI: 10.1007/978-3-030-78280-1_21

Relvas, S., Amante, S., Costa Lopes, A. M. (2019).
Receção da Literatura Portuguesa em António Cândido. Espaço, Fronteira, Colonialidade e Pós-colonialidade.
In O. B. Filho, M. J. S. Sidney Barbosa (Eds.), O Conceito de Espaço na Obra de António Cândido (pp.41-57).
Bonecker.

Não foram encontrados artigos.

Amante, S., Gökçe, I., Dygala, M., Antunes, M. J. (2022).
Collaborative Online International Learning (COIL): the experience of students participating in the Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2 Project.
In M. P. Figueiredo, A. Franco (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 333-348).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0
DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4

Costa, A. M., Costa, C. A., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S., Delplancq, V. (2022).
Olhar as línguas estrangeiras e a criatividade multimodal enquanto ferramenta de inovação pedagógica no ensino superior. O projeto JASM – Janela aberta sobre o Mundo.
In M. P. Figueiredo, A. Franco (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 304-318 ).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0
DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4

Delplancq, V., Costa Lopes, A. M., Costa, C. A., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Lopez Garcia, P., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S. (2022).
Storytelling and Digital Art: tools for enhancing multilingual skills.
In Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English while fighting the outbreak of Covid 19, (pp. 83-91).
Viseu, Portugal: Edições Esgotadas.

Amante, S., Gökçe, I., Dygala, M., Antunes, M. J. (2022).
Collaborative Online International Learning (COIL): the experience of students participating in the Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2 Project Design de Comunicação no Ensino Superior, uma experiência pedagógica.
In Figueiredo, M. P., Franco, A. (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 185-199).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0
DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4

Freitas, A., Silva, A.I., & Amante, S. (2021).
Práticas discursivas de jornalistas portugueses em tempo de COVID-19.
In F.R. Cádima & I. Ferreira (Coord.), Perspectivas multidisciplinares da Comunicação em contexto de pandemia, (Vol. II, pp. 90-110).
Lisboa: ICNova.
https://doi.org/10.34619/4oeg-jmum. http://hdl.handle.net/10400.19/6853

Amante, S., Silva, A. I. (2020).
O docente que cria atividade na aula de Línguas: cenários criativos.
In Ramalho, H., Cardoso, A. P., Rocha, J., Lacerda, C., Figueiredo, M. (Eds.), Aprender é Coisa Séria: Contributos para a construção do saber escolar I (pp. 81-92).
Viseu, Portugal: ESEV. ISBN: 978-989-54743-0-1

Amante, S. (2024).
Menino, Menina, by Joana Estrela.
Carcavelos: Planeta Tangerina, 2020(48), ex aequo – Revista da Associação Portuguesa de Estudos sobre as Mulheres.
https://doi.org/10.22355/exaequo.2024.49.17

Amante, S., Pereira, F., & Silva, A. I. (2024).
Co-creation and Pedagogical Innovation in Higher Education: An Account of Two Trainees and Facilitators Participating in the Demola Portugal Initiative.
Journal of Global Business and Technology, 20(2), 88-102.

Amante, S., Fernandes, R. (2024).
Impulsionando a inovação pedagógica e o empreendedorismo no ensino superior: o contributo de dois projetos de cocriação no Instituto Politécnico de Viseu.
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação (RISTI), E72, 158-170.
Retrieved from https://www.risti.xyz/issues/ristie72.pdf

Amante, S. (2024).
Exploring E-portfolios: Illuminating Accounts of the Pedagogical Innovation Training Programme at the Polytechnic Institute of Viseu.
Journal of Global Business and Technology, 20(2), 35-52.
Retrieved from https://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/8418/1/JGBAT-Volume-20-Number-2-2_SA.pdf

Amante, S. (2023).
In her hands: navigating [sexual] identity and gender roles in a Portuguese graphic novel for young adults by Joana Estrela.
Journal of Graphic Novels and Comics.
https://doi.org/10.1080/21504857.2023.2292065

Amante, S. (2023).
‘Now open for action!’ – A real-world challenge project developed at the Polytechnic Institute of Viseu.
Social Sciences & Humanities Open, 8(1), 100729.
10.1016/j.ssaho.2023.100729

Amante, S., & Fernandes, R. (2023).
Aligning HE Pedagogical Innovation with VET, Industry, and Research Partnerships: Insights on the Demola Portugal Initiative.
Education Sciences, 13(1), 93.
DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13010093

Amante, S., Freitas, A., Silva, A. I. (2023).
Representatividade do Movimento Americano #MeToo nos Media Online Portugueses.
Revista Conhecimento Online, 2, 211-234.
http://dx.doi.org/10.25112/rco.v2.3330

Amante, S. (2023).
Highway, T. 2022. Laughing with the Trickster: On Sex, Death, and Accordions. Toronto: House of Anansi.
Revista de Comunicação e Linguagens, (59), 204-211.
https://doi.org/10.34619/knpq-7oef

Amante, S. (2023).
Weaving Words of Connection and Pictures of Endearment Together into E(/a)ffective Storytelling: A Glimpse of We All Play, Still This Love, Buffalo Wild, and On the Trapline.
Jeunesse: Young People, Texts, Cultures.
https://doi.org/10.3138/jeunesse-2022-0048

Amante, S. (2022).
Chimamanda Adichie, Mia Couto e o combate às expectativas de género.
Revista Estudos Feministas, 30(1).
DOI: https://doi.org/10.1590/1806-9584-2022v30n175873

Amante, S. (2022).
Forging a space for dialogue and negotiation in modern picture books by Melanie Florence.
Ars Aeterna, 14(2), 22-36.
DOI: https://doi.org/10.2478/aa-2022-0009

Viseu, F., Menezes, L., Amante, S., & Flores, P. (2022).
Conceptions and practices of Iberian mathematics teachers about humour.
The European Journal of Humour Research, 10(4), 200–215.
https://doi.org/10.7592/EJHR.2022.10.4.674

Amante, S., Antunes, M. J., Dygala, M., & Gökçe, I. (2021).
Stepping up to Global Challenges (SGC): Empowering Students across the World.
Psychology of Language and Communication, 25(1), 217-239.
DOI: 10.2478/plc-2021-0010

Delplancq, V., Costa, A. M., Oliveira, A. M., Rego, B., Fidalgo, S., Amante, F. S., & Relvas, S. (2019).
Ensinar as línguas estrangeiras no ensino superior na era digital: uma experiência de inovação pedagógica.
Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(4e), 75–80.
Retrieved from https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/14995

Amante, S., Delplancq, V., Lopes, A. C., Relvas, S. (2019).
Tradução e Re-IMAG[EM]Inação como Locus e Foco Central em The Adventures of Tom Sawyer.
Revista de Estudos Anglo-Portugueses/Journal of Anglo-Portuguese Studies, (28), 191- 227.
https.//doi.org./10.34134/reap.1991.208.27

Costa, A. M., Oliveira, I., Pereira, J., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S., Delplancq, V. (2022).
The korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign language learning in HE.
International Journal of Human Sciences Research, 2(6), 2-10.
DOI: 10.22533/at.ed.558262210034

Amante, S. (2021). Building Translation Competence through Portfolios at Undergraduate Level – Reflections on a Practical Approach to Subtitling. Athens Journal of Philology, 8(2), 97-116. https://doi.org/10.30958/ajp.8-2-1

Antunes, M. J., Amante, S., Dygala, M., Gökçe, I. (2021). Ensino de línguas estrangeiras por projeto: o recurso ao vídeo na co-construção de saberes de alunos de Marketing. RE@D – Revista de Educação a Distância e eLearning, 4(2), 149-157. DOI: https://doi.org/10.34627/vol4iss2pp149-157

Lopes, A., Sardo, A., Amante, S. & Relvas, S. (2021). Pandemia ou o Perigo da Narrativa Única. Pensamento Filosófico, Teoria Cultural e Literatura-Mundo em Chimamanda N. Adichie. Revista TOPUS, Uberaba-MG, 7(1), 45-64.

PROJETOS

Projetos internos

Scroll to Top