José Manuel de Almeida Pereira
POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0003-2121-2240 | 421D-B3A6-AA92
SCIENTIFIC PRODUCTION
Lemos J Gonçalves L. Melo A. Pereira J. (2023). O retrato da violência doméstica através da arte. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 110-119). Instituto Politécnico de Viseu.
Paiva A. Lopes I. Melo A. Pereira J. (2023). Mais um dia de trabalho Pintura abstrata em performance colaborativa. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 90-99). Instituto Politécnico de Viseu.
Silva C. Holovko K. Pereira J. Figueiredo S. (2023). Os cinco sentidos. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 156-165). Instituto Politécnico de Viseu.
Costa A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). Olhar as línguas estrangeiras e a criatividade multimodal enquanto ferramenta de inovação pedagógica no ensino superior. O projeto JASM – Janela aberta sobre o Mundo. In M. P. Figueiredo A. Franco (Coords.) Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 304-318 ). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0 DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4
Delplancq V. Costa Lopes A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Lopez Garcia P. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. (2022). Storytelling and Digital Art: tools for enhancing multilingual skills. In Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English while fighting the outbreak of Covid 19 (pp. 83-91). Viseu Portugal: Edições Esgotadas.
Fonseca P. Martins M. L. Pereira J. (2024). Photography and digital storytelling in English for tourism classroom. Educational Media International 61(1-2) 57-74. https://doi.org/10.1080/09523987.2024.2357951
Pereira J. (2022). Volatilidade identitária online: Dissolução do privado e a ascensão do público. Revista Dobra (Literatura Artes Design) II(8-9) 1-10. Retrieved from DOI: https://revistadobra.weebly.com/dobra-mdash-9.html
Costa A. M. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). The korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign language learning in HE. International Journal of Human Sciences Research 2(6) 2-10. DOI: 10.22533/at.ed.558262210034
Pereira J. (2021). Estratégia do Phasma: o “culto” da encruzilhada imagem-temporalizada. Revista de Investigação Artística Criação e Tecnologia (RIACT) II(3) 37-52. Retrieved from DOI: http://riact.belasartes.ulisboa.pt/n-3
Cardoso A. P. Felizardo S. Pereira J. Rodrigues P. Proença J. (2019). Utilização de agentes artístico-expressivos em indivíduos com Perturbação do Espectro do Autismo. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 6(2) 126-136. doi: 10.17979/reipe.2019.6.2.5744
Cardoso A. P. Felizardo S. Pereira J. Rodrigues P. Proença J. (2019). Use of artistic-expressive agents in individuals with Autism Spectrum Disorder. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 6(2) 126-136. DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2019.6.2.5744
PROJECTS
PRR-C05-i03-I-000217 [PAGE] Agricultural and Food Landscapes with women's GErations innovative
POCH-02-53I2-FSE-000014 | [A6] Educação e Cocriação no Metaverso numa abordagem mista