José Pereira

José Manuel de Almeida Pereira

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0003-2121-2240 | 421D-B3A6-AA92

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Lemos J Gonçalves L. Melo A. Pereira J. (2023). O retrato da violência doméstica através da arte. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 110-119). Instituto Politécnico de Viseu.

Paiva A. Lopes I. Melo A. Pereira J. (2023). Mais um dia de trabalho Pintura abstrata em performance colaborativa. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 90-99). Instituto Politécnico de Viseu.

Silva C. Holovko K. Pereira J. Figueiredo S. (2023). Os cinco sentidos. In A. S. Melo C. C. Sousa J. Pereira M. Figueiredo N. Gonçalves N. S. Morais P. A. Rodrigues P. Coutinho P. N. Rito S. A. Ferreira S. Figueiredo (Eds.) IPVerso Educação e Cocriação (pp. 156-165). Instituto Politécnico de Viseu.

Costa A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). Olhar as línguas estrangeiras e a criatividade multimodal enquanto ferramenta de inovação pedagógica no ensino superior. O projeto JASM – Janela aberta sobre o Mundo. In M. P. Figueiredo A. Franco (Coords.) Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 304-318 ). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0 DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4

Delplancq V. Costa Lopes A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Lopez Garcia P. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. (2022). Storytelling and Digital Art: tools for enhancing multilingual skills. In Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English while fighting the outbreak of Covid 19 (pp. 83-91). Viseu Portugal: Edições Esgotadas.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Fonseca P. Martins M. L. Pereira J. (2024). Photography and digital storytelling in English for tourism classroom. Educational Media International 61(1-2) 57-74. https://doi.org/10.1080/09523987.2024.2357951

Journal Articles

Pereira J. (2022). Volatilidade identitária online: Dissolução do privado e a ascensão do público. Revista Dobra (Literatura Artes Design) II(8-9) 1-10. Retrieved from DOI: https://revistadobra.weebly.com/dobra-mdash-9.html

Costa A. M. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). The korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign language learning in HE. International Journal of Human Sciences Research 2(6) 2-10. DOI: 10.22533/at.ed.558262210034

Pereira J. (2021). Estratégia do Phasma: o “culto” da encruzilhada imagem-temporalizada. Revista de Investigação Artística Criação e Tecnologia (RIACT) II(3) 37-52. Retrieved from DOI: http://riact.belasartes.ulisboa.pt/n-3

Cardoso A. P. Felizardo S. Pereira J. Rodrigues P. Proença J. (2019). Utilização de agentes artístico-expressivos em indivíduos com Perturbação do Espectro do Autismo. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación  6(2) 126-136. doi: 10.17979/reipe.2019.6.2.5744

Cardoso A. P. Felizardo S. Pereira J. Rodrigues P. Proença J. (2019). Use of artistic-expressive agents in individuals with Autism Spectrum Disorder. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 6(2) 126-136. DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2019.6.2.5744

PROJECTS
Internal Projects
Scroll to Top