SCIENTIFIC PRODUCTION
Pereira, A., Figueiredo, A., Mendes, F. (2024).
Implementation of educational adaptations.
In A. Leiva-Arcas, M. J. Maciá-Andreu, R. Vaquero-Cristóbal, M. D. Nadal, L. Meroño (Eds.), Beyond barriers: Fostering social inclusion through dual career for student-athletes with disabilities (pp. 73-89).
Editorial Aula Magna, 2024. McGraw-Hill Interamericana de España S.L.
Fernandes, R., Martins, E., Mendes, F., Sargento, J. (2024).
Empreendedorismo social em estudantes do ensino superior.
In J. Jardim, E. V. Rodrigues (Coords.), Educação Empreendedora e Cidadania: Novos Paradigmas para um Futuro Colaborativo (pp. 171-177).
SkillsResearch
Pereira, A., Figueiredo, A., Mendes, F. (2023).
Individual inclusion, mentoring and single needs.
In T. Comyns, H. Ege (Eds.), European Handbook “Para-Limits, Dual Career, Disability And Sport” (pp. 79-94).
Murcia, Espanha: Universidad Católica San Antonio de Murcia.
Pereira, A., Mendes, F., Figueiredo, A. (2023).
Governance in sports organizations: a gender approach.
In S. Amin, O. Mbah, A. Mateo-Orcajada, M. Albaladejo-Saura, R. Vaquero-Cristóbal (Eds.), European handbook for gender Equality, equity, inclusion in sport: A perspective through the Erasmus + women-up project.
Madrid, Espanha: Editorial DYKINSON, S.L..
DOI: 10.14679/2213
Martins, E., Gomes, L., Silva, V., Fernandes, R., Mendes, F., Ribeiro, E., Felizardo, S., Sargento, J. (2023).
EMPREGABILIDADE INCLUSIVA: MANUAL DE APOIO Igualdade no acesso, permanência e progressão no emprego.
Viseu, Portugal: Instituto Politécnico de Viseu.
Retrieved from here
Pereira, A., Mendes, F., Figueiredo, A. (2024).
Governação nas organizações desportivas: uma abordagem de género.
In A. Pereira, F. Mendes, A. Figueiredo (Eds.), Manual Europeu para a Igualdade de Género, Equidade e Inclusão no Desporto: uma Perspetiva através do Projeto Erasmus+ Women-Up (pp. 20-32).
Portugal: Editorial DYKINSON, S.L., Instituto Politécnico de Viseu.
DOI: 10.34633/978-972-8765-53-8
Cabral, C., Fernandes, R., Sargento, J., Martins, E., Mendes, F. (2023).
Psicomotricidade e multideficiência: uma investigação-ação.
In S. Felizardo, E. Ribeiro, E. Martins & R. Fernandes (Eds.), Apontamentos de Educação Especial e Inclusiva @ 2023 (pp. 13-22).
Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu
Gomes, L., Martins, E., Mendes, F., Fernandes, R., Ribeiro, E., Felizardo, S. (2023).
Tecnologia e ensino a distância: Perspetivas no âmbito da inclusão no ensino superior.
In S. Felizardo, E. Ribeiro, E. Martins & R. Fernandes (Eds.), Apontamentos de Educação Especial e Inclusiva @ 2023 (pp. 51-63).
Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu
Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F. (2022).
Nutritional level, health, and subjective well-being in elderly.
In R. Pocinha, C. Margarido, R. Santos, et al. (Coords.), Novos Paradigmas do Envelhecimento (pp. 157-165).
Portugal: Associação Nacional de Gerontologia Social.
ISBN: 978-84-18316-78-4
Martins, E., Mendes, F., Fernandes, R., Felizardo, S. (2022).
Cognitive abilities and physical activity in community-dwelling elderly.
In R. Pocinha, C. Margarido, R. Santos, et al. (Coords.), Novos Paradigmas do Envelhecimento (pp. 51-60).
Portugal: Associação Nacional de Gerontologia Social.
ISBN: 978-84-18316-78-4
Martins, E., Mendes, F. Fernandes, R. (2024).
Recetividade aos MOOC na formação ao longo da vida: um estudo com técnicos de intervenção social a propósito de educação alimentar.
RISTI – Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (e74), 346-361
Ataíde, I., Araújo, P., Araújo, A. M., Fernandes, R., Martins, E., Mendes, F. (2023).
Grateful Workers, Satisfied Workers? A Portuguese Study about Organizational Happiness during COVID-19 Quarantine.
Behavioral Sciences, 13(2), 81.
DOI: https://doi.org/10.3390/bs13020081
Maciá-Andreu, M. J., Vaquero-Cristóbal, R., Meroño, L., Abenza-Cano, L., García-Roca, J. A., Cánovas-Álvarez, F. J., Díaz-Aroca, A., Capranica, L., Stanescu, M., Pereira, A., Doupona, M., Mendes, F., Figueiredo, A., Isidori, E., Sánchez-Pato, A., Leiva-Arcas, A. (2023).
Self-perception of dual career barriers and athletic identity in student-athletes with disabilities according to disability type and level of professionalization.
Scientific Reports, 13, 20531.
https://doi.org/10.1038/s41598-023-47881-4
Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F., Magalhães, C., & Araújo, P. (2021).
Food intake, physical activity and quality of life among children and youth.
Work, 69(2), 457-484.
DOI: 10.3233/WOR-213492
Xavier, P., Alberto, I., Mendes, F. (2020).
Narratives about experiences and reflections around same-sex parenting: a portuguese study.
Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(5e), 65–73.
DOI: https://doi.org/10.29352/mill0205e.05.00291
Xavier, P., Alberto, I., Mendes, F. (2020).
Pensando a Homoparentalidade: Um Estudo Qualitativo com Jovens Adultos Portugueses sem Filhos.
Psicologia: Teoria E Pesquisa, 36, e3646.
DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e3646
Santos, A. I. P. M. , Martins, E. C. F., Magalhães, C. C. , Mendes, F. E. D., & Fernandes, R. I. R. S. (2020).
Impacto de um programa de competências parentais no stress e competências de atenção plena.
Acta Paulista de Enfermagem, 33, eAPE20190282.
DOI: 10.37689/acta-ape/2020AE02826
Martins, E., Fernandes, R., Ferreira, C., Mendes, F. (2022).
Estilos educativos parentais, bem-estar emocional e autoestima em crianças e adolescentes.
Revista de Psicologia, Educação e Cultura, XXVI(3), 56-76. ISPGAYA
Gonçalves, F., Lima, R., Garrido, N., Mendes, F., Pereira, A., Figueiredo, A., & Albuquerque, A. (2018). Processos cognitivos para a escolha da avaliação na regulação do ensino. Revista Sul-Americana De Psicologia, 6(1), 68–83. Retrieved from http://ediciones.ucsh.cl/index.php/RSAP/article/view/1711