Francisco Mendes

Francisco Emiliano Dias Mendes

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0001-8504-8676 | 5813-44AB-188B

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Martins, E., Mendes, F. Fernandes, R. (2024). Recetividade aos MOOC na formação ao longo da vida: um estudo com técnicos de intervenção social a propósito de educação alimentar. RISTI – Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (e74), 346-361

Ataíde, I., Araújo, P., Araújo, A. M., Fernandes, R., Martins, E., Mendes, F. (2023). Grateful Workers, Satisfied Workers? A Portuguese Study about Organizational Happiness during COVID-19 Quarantine. Behavioral Sciences, 13(2), 81. DOI: https://doi.org/10.3390/bs13020081

Maciá-Andreu, M. J., Vaquero-Cristóbal, R., Meroño, L., Abenza-Cano, L., García-Roca, J. A., Cánovas-Álvarez, F. J., Díaz-Aroca, A., Capranica, L., Stanescu, M., Pereira, A., Doupona, M., Mendes, F., Figueiredo, A., Isidori, E., Sánchez-Pato, A., Leiva-Arcas, A. (2023). Self-perception of dual career barriers and athletic identity in student-athletes with disabilities according to disability type and level of professionalization. Scientific Reports, 13, 20531. https://doi.org/10.1038/s41598-023-47881-4

Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F., Magalhães, C., & Araújo, P. (2021). Food intake, physical activity and quality of life among children and youth. Work, 69(2), 457-484. DOI: 10.3233/WOR-213492

Xavier, P., Alberto, I., Mendes, F. (2020). Narratives about experiences and reflections around same-sex parenting: a portuguese study. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(5e), 65–73. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0205e.05.00291

Xavier, P., Alberto, I., Mendes, F. (2020). Pensando a Homoparentalidade: Um Estudo Qualitativo com Jovens Adultos Portugueses sem Filhos. Psicologia: Teoria E Pesquisa, 36, e3646. DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e3646

Santos, A. I. P. M. , Martins, E. C. F., Magalhães, C. C. , Mendes, F. E. D., & Fernandes, R. I. R. S. (2020). Impacto de um programa de competências parentais no stress e competências de atenção plena. Acta Paulista de Enfermagem, 33, eAPE20190282. DOI: 10.37689/acta-ape/2020AE02826

Journal Articles

Martins, E., Fernandes, R., Ferreira, C., Mendes, F. (2022). Estilos educativos parentais, bem-estar emocional e autoestima em crianças e adolescentes. Revista de Psicologia, Educação e Cultura, XXVI(3), 56-76. ISPGAYA

Gonçalves, F., Lima, R., Garrido, N., Mendes, F., Pereira, A., Figueiredo, A., & Albuquerque, A. (2018). Processos cognitivos para a escolha da avaliação na regulação do ensino. Revista Sul-Americana De Psicologia, 6(1), 68–83. Retrieved from http://ediciones.ucsh.cl/index.php/RSAP/article/view/1711

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top