Florbela Rodrigues

Florbela Lages Antunes Rodrigues

INSTITUTO POLITÉCNICO DA GUARDA • 0000-0003-0310-9688 | 6610-3096-2C5C

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Rodrigues, F., Ferreira, M. E. (2024). Aprendizajes en proceso de co-creación: eficacia de una experiencia educativa en la enseñanza superior. European Public & Social Innovation Review, 9, 01-18. https://doi.org/10.31637/epsir-2024-6

Costa, A., Rodrigues, F., Pitarma, R., Ferreira, M. E. (2024). Design and validation of an instrument to evaluate the workgroup methodology in university students. International Journal of Educational Research Open, 7, 100351. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2024.100351

Rodrigues, F., Ferreira, M. E. (2022). The initiation to the professional practice of the future teacher: Articulation space between theory and reflective-investigative observation. HUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional De Humanidades, 11, 1–10. DOI: https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.3901

Journal Articles

Rodrigues, F., & Ferreira, M. E. (2024). Iniciação à prática profissional no ensino básico: relato de uma experiência de inovação didática com a mediação do programa Erasmus Pro. Revista De Iniciação à Docência, 9(1), e13641, 1-16. https://doi.org/10.22481/riduesb.v9i1.13641

Rodrigues, F., Ferreira, M. E. (2024). Políticas educativas vs praxis pedagógica en la educación primaria portuguesa y francesa: una mirada a los desafíos y la complejidad del ser docente. Ensino & Pesquisa, 22(2), 415-429. DOI: https://doi.org/10.33871/23594381.2024.22.2.8292

Rodrigues, F., Oliveira, P. P. M., Brasileiro, B. G., Ferreira, M. E. (2023). Potencial pedagógico de la red social Instagram en la enseñanza del español con estudiantes universitarios portugueses. EducEaD – A Revista de Educação a Distância da UFMJ, 3(1), 23-43. Retrieved from http://revista.ead.ufvjm.edu.br/index.php/eduque/article/view/58

Oliveira, P. P. M., Brasileiro, B. G., Rodrigues, F. L. A., Ferreira, M. E. R. (2021). Utilização pedagógica da rede social Instagram. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento, 05-17. DOI: 10.32749/nucleodoconhecimento.com.br/educacao/utilizacao-pedagogica

Rodrigues, F., Ribeiro, M. (2021). Lengua y Cultura: sinergias indisociables en la enseñanza de ELE. Revista Internacional de Aprendizaje, 7(1), 1-13. DOI: 10.18848/2575-5544/CGP/v07i01/1-13

Abrantes, A. F., Costa, M. L. R., Ferreira, M. E., Rodrigues, F. L. A. (2020). A formação inicial de docentes em Portugal e no Brasil – Um estudo de caso. Egitania Sciencia, 14, 9-31. Retrieved from http://www.egitaniasciencia.ipg.pt/files/egitania_sciencia_26.pdf

Filho, V. M. R., Rodrigues, F. (2020). Paradoxo vivenciado na prática pedagógica dos professores. Revista Vozes dos Vales: Publicações Acadêmicas, IX(18), 1-44. Retrieved from http://site.ufvjm.edu.br/revistamultidisciplinar/files/2020/10/Florbela.pdf

Rodrigues, F., Ravasco, C., Figueira, R. (2020). A formação de professores de inglês para o 1º ciclo do ensino básico — um desafio concretizado?. Egitania Sciencia, 14, 55-66. DOI: 10.46691/es.v0i0281

Zacarias, R. S., Ferreira, M. E., Rodrigues, F. L. A., Júnior, G. D. C. (2020). Enseñanza-aprendizaje del concepto del color con alumnos de la escuela primaria. Revista de Educación de Puerto Rico (REduca), 3(1), 1-22. Retrieved from https://revistas.upr.edu/index.php/educacion/article/view/17281

Rodrigues, F., Brito, E., Chaves, R. A. (2020). Uma experiência Erasmus+ – Diferenças na formação de professores na República Checa e em Portugal. Egitania Sciencia, 14. Retrieved from http://www.egitaniasciencia.ipg.pt/files/Especial%20Educa%c3%a7%c3%a3o%20-%20Egitania%20Sciencia.pdf

Rodrigues, F. (2019). As visitas de estudo – um elemento chave na aprendizagem das línguas estrangeiras. International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología, 1(1), 165-170. doi: 10.17060/ijodaep.2019.n1.v1.1402

Brito, E., Rodrigues, F., Ferreira, E. (2018). As (In)afinidades no sistema educativo, formação de professores e resultados escolares na União Europeia. Revista Vozes dos Vales: Publicações Acadêmicas, VII(14), 1-29. Retrieved from http://site.ufvjm.edu.br/revistamultidisciplinar/files/2018/10/Florbela0108.pdf

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top