Paula Xavier

Paula Alexandra Cruz da Silva Xavier

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0001-6140-1228 | 5210-1D1F-338A

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Gomes D. Magalhães C. Xavier P. (2023). A Importância do Voluntariado no Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais dos Jovens. In Intervenção da Educação Social com públicos especialmente vulneráveis (pp. 85-97). Vila Nova de Famalicão Portugal: Edições Húmus. ISBN: 9789897558931

Xavier P. (2023). “Como é que se diz agora…?”: Uma análise sobre educação inclusiva em Portugal. In S. Felizardo E. Ribeiro E. Martins & R. Fernandes (Eds.) Apontamentos de Educação Especial e Inclusiva @ 2023 (pp. 1-12). Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu

Gomes D. Magalhães C. Xavier P. Amante M. J. Fonseca S. (2022). O papel do Voluntariado Jovem nas Motivações e Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais. In C. Magalhães M. J. Amante P. Xavier S. Fonseca (Coords.) Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco III – Da Prevenção à promoção da Autonomia (pp. 32-48). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação – Instituto Politécnico de Viseu. Retrieved from https://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/7477/1/ebook%20III%20semina%cc%81rio.pdf

Silveira R. Xavier P. Alves A. B. (2021). Igualdade de género e inclusão: Atitudes de professores/as do 2.º e 3.º ciclos do ensino básico e ensino secundário. In S. Felizardo E. Ribeiro E. Martins R. Fernandes (Eds.) Apontamentos de educação especial e inclusiva @2021 (pp. 57-68). Viseu: ESEV. ISBN: 978-989-53495-1-7

Xavier P. Amante M. J. Araújo L. Fonseca S. Magalhães C. Silva C. Cordeiro L. (2021). Pandemia COVID-19 e Qualidade de Vida: Perceções de Estudantes de Ensino Superior Portugueses. In C. Magalhães M. J. Amante P. Xavier S. Fonseca (Eds.) Reflexões em torno da COVID-19: Famílias Crianças e Jovens em Risco | Thoughts on COVID-19: Families Children and Youth at Risk (pp. 44-58). Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viseu Viseu Portugal

Loureiro S. Felizardo S. Xavier P. Ribeiro E. (2020). Sentido de competência e dificuldades na parentalidade em cuidadores de crianças com perturbação do espectro de autismo. In S. Felizardo E. Ribeiro E. Martins (Eds.) Apontamentos de Educação Especial e Inclusiva @2020 (pp. 41-50). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-989-54743-5-6

Xavier P. (2019). Apontamentos em torno da autodeterminação: da conceção às práticas no contexto escolar. In S. Felizardo E. Ribeiro E. Martins (Eds.) Apontamentos de Educação Especial e Inclusiva @2019 (pp. 59-72). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-989-54036-8-4

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Araújo L. Fonseca S. Amante M.J. Xavier P. Silva C. Cordeiro L. Magalhães C. (2022). Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19. Revista de Enfermagem Referência VI(1) e21109. doi: 10.12707/RV21109

Fernández-Simo D. Campos E. Amante M. J. Fernández M. V. C. Xavier P. Fernández X. M. C. & Fonseca S. (2021). Comparative analysis of the child welfare systems of Portugal and Galician. Millenium 2(16) 23-30. DOI: 10.29352/mill0216.23795

Xavier P. Alberto I. Mendes F. (2020). Narratives about experiences and reflections around same-sex parenting: a portuguese study. Millenium – Journal of Education Technologies and Health  2(5e) 65–73. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0205e.05.00291

Xavier P. Alberto I. Mendes F. (2020). Pensando a Homoparentalidade: Um Estudo Qualitativo com Jovens Adultos Portugueses sem Filhos. Psicologia: Teoria E Pesquisa 36 e3646. DOI: https://doi.org/10.1590/0102.3772e3646

Journal Articles

No posts found.
PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top