Ana Maria Marques da Costa Pereira Lopes
POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0002-8373-4223 | CF17-3856-FBCF
SCIENTIFIC PRODUCTION
Relvas S. Amante S. Costa Lopes A. M. (2019). Receção da Literatura Portuguesa em António Cândido. Espaço Fronteira Colonialidade e Pós-colonialidade. In O. B. Filho M. J. S. Sidney Barbosa (Eds.) O Conceito de Espaço na Obra de António Cândido (pp.41-57). Bonecker.
Lopes A. Ferreira Z. Sardo A. Cardoso A. P. (2018). Espaços distópicos e heterotópicos no romance A Costa dos Murmúrios de Lídia Jorge: Desconstrução do discurso salazarista face às práticas subjacentes à Guerra Colonial. In S. Barbosa O. B. Filho J. L. M. Moraes (Eds.) O espaço literário na obra de Lídia Jorge (pp. 68-86). Rio de Janeiro Brasil: Bonecker. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5033.
Delplancq V. Costa Lopes A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Lopez Garcia P. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. (2022). Storytelling and Digital Art: tools for enhancing multilingual skills. In Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English while fighting the outbreak of Covid 19 (pp. 83-91). Viseu Portugal: Edições Esgotadas.
Viseu F Pires A. L. Menezes L. & Costa A. M. (2021). Semiotic Representations in The Learning of Rational Numbers by 2nd Grade Portuguese Students. International Electronic Journal of Elementary Education 13(5) 611-624. DOI: 10.26822/iejee.2021.216
Delplancq V. Costa A. M. Oliveira A. M. Rego B. Fidalgo S. Amante F. S. & Relvas S. (2019). Ensinar as línguas estrangeiras no ensino superior na era digital: uma experiência de inovação pedagógica. Millenium – Journal of Education Technologies and Health 2(4e) 75–80. Retrieved from https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/14995
Amante S. Delplancq V. Lopes A. C. Relvas S. (2019). Tradução e Re-IMAG[EM]Inação como Locus e Foco Central em The Adventures of Tom Sawyer. Revista de Estudos Anglo-Portugueses/Journal of Anglo-Portuguese Studies (28) 191- 227. https.//doi.org./10.34134/reap.1991.208.27
Costa A. M. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). The korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign language learning in HE. International Journal of Human Sciences Research 2(6) 2-10. DOI: 10.22533/at.ed.558262210034
Lopes A. Sardo A. Amante S. & Relvas S. (2021). Pandemia ou o Perigo da Narrativa Única. Pensamento Filosófico Teoria Cultural e Literatura-Mundo em Chimamanda N. Adichie. Revista TOPUS Uberaba-MG 7(1) 45-64.
Menezes L. Costa A. (2020). Do mathematics humour and teaching combine?. European Journal of Teaching and Education 2(1) 31-38. Doi: 10.33422/ejte.2020.01.17
PROJECTS
[KA201-B8CA5CAE] 2019-1-TR01-KA201-077307 | NEW APPROACHES IN INSPECTION: A POLYCENTRIC MODEL