Ana Costa Lopes

Ana Maria Marques da Costa Pereira Lopes

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0002-8373-4223 | CF17-3856-FBCF

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

Relvas S. Amante S. Costa Lopes A. M. (2019). Receção da Literatura Portuguesa em António Cândido. Espaço Fronteira Colonialidade e Pós-colonialidade. In O. B. Filho M. J. S. Sidney Barbosa (Eds.) O Conceito de Espaço na Obra de António Cândido (pp.41-57). Bonecker.

Lopes A. Ferreira Z. Sardo A. Cardoso A. P. (2018). Espaços distópicos e heterotópicos no romance A Costa dos Murmúrios de Lídia Jorge: Desconstrução do discurso salazarista face às práticas subjacentes à Guerra Colonial. In S. Barbosa O. B. Filho J. L. M. Moraes (Eds.) O espaço literário na obra de Lídia Jorge (pp. 68-86). Rio de Janeiro Brasil: Bonecker. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5033.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Delplancq V. Costa Lopes A. M. Costa C. A. Coutinho E. Oliveira I. Pereira J. Lopez Garcia P. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. (2022). Storytelling and Digital Art: tools for enhancing multilingual skills. In Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English while fighting the outbreak of Covid 19 (pp. 83-91). Viseu Portugal: Edições Esgotadas.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Viseu F Pires A. L. Menezes L. & Costa A. M. (2021). Semiotic Representations in The Learning of Rational Numbers by 2nd Grade Portuguese Students. International Electronic Journal of Elementary Education 13(5) 611-624. DOI: 10.26822/iejee.2021.216

Delplancq V. Costa A. M. Oliveira A. M. Rego B. Fidalgo S. Amante F. S. & Relvas S. (2019). Ensinar as línguas estrangeiras no ensino superior na era digital: uma experiência de inovação pedagógica. Millenium – Journal of Education Technologies and Health  2(4e) 75–80. Retrieved from https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/14995

Amante S. Delplancq V. Lopes A. C. Relvas S. (2019). Tradução e Re-IMAG[EM]Inação como Locus e Foco Central em The Adventures of Tom Sawyer. Revista de Estudos Anglo-Portugueses/Journal of Anglo-Portuguese Studies (28) 191- 227. https.//doi.org./10.34134/reap.1991.208.27

Journal Articles

Costa A. M. Oliveira I. Pereira J. Gillain R. Amante S. Fidalgo S. Relvas S. Delplancq V. (2022). The korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign language learning in HE. International Journal of Human Sciences Research 2(6) 2-10. DOI: 10.22533/at.ed.558262210034

Lopes A. Sardo A. Amante S. & Relvas S. (2021). Pandemia ou o Perigo da Narrativa Única. Pensamento Filosófico Teoria Cultural e Literatura-Mundo em Chimamanda N. Adichie. Revista TOPUS Uberaba-MG 7(1) 45-64.

Menezes L. Costa A. (2020). Do mathematics humour and teaching combine?. European Journal of Teaching and Education 2(1) 31-38. Doi: 10.33422/ejte.2020.01.17

PROJECTS
Internal Projects
Scroll to Top