Célia Ribeiro

Célia dos Prazeres Ribeiro

UNIVERSIDADE CATÓLICA PORTUGUESA • 0000-0002-1000-6890 | 3212-EF16-9B2E

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Figueiredo, E., Almeida Pereira, P., Ribeiro, C., Passos, C., & Antunes, J. (2024). Análise dos fatores que influenciam o sucesso do marketing relacional em bibliotecas universitárias. ReMark – Revista Brasileira De Marketing, 23(3), 1202–1276. https://doi.org/10.5585/remark.v23i3.25269

Santos, E., Ferreira, M., Ribeiro, C., Cardoso, A. P., Cunha, M., & Campos, S. (2023). Emotional intelligence in higher education students. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(13e), e29759. https://doi.org/10.29352/mill0213e.29759

Ferreira, A. J. M., Pereira, P. J. D. A., Ribeiro, C., & Sousa, S. D. A. (2023). Intellectual capital as a performance factor of communication and information start-ups in Portugal. International Journal of Learning and Intellectual Capital, 20(4), 448-465. DOI: https://doi.org/10.1504/IJLIC.2023.132179

Ribeiro, M. F., Ribeiro, C., & Pereira, P. (2023). An examination of the higher education satisfaction index as a measure of student satisfaction. Journal for Advancement of Marketing Education, 31(1). Retrieved from https://www.repository.utl.pt/bitstream/10400.5/30560/1/An%20Examination%20of%20the%20Higher%20Education%20Satisfaction%20Index%20As%20A%20Measure%20of%20Student%20Satisfaction.pdf

Almeida, T., Ribeiro, C., Pereira, P., Campos, S., Ferreira, A., & Passos, C. (2022). Contribution of emotional competence to organisational change in a remote working setting. Millenium, 2(19), 13-24. https://doi.org/10.29352/MILL0219.27270

Sobral, S., Passos, C., Ribeiro, C. ., & Fonseca, P. (2022). Corporate social responsibility communication practices in the portuguese banking. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(11e), e25791. https://doi.org/10.29352/mill0211e.25791

Couceiro Figueira, A. P., Gameiro, P., Ribeiro, Celia. (2020). Metalinguistic awareness in 9 year-old Portuguese children: a pilot study with the Portuguese THAM-2. Rivista di psicolinguistica applicata, XX(1): 45-61. DOI: 10.19272/202007701003

Journal Articles

Sobral, S., Ribeiro, C., & Passos, C. (2024). A liderança no feminino: teorias, obstáculos e implicações na responsabilidade social das organizações. Gestão E Desenvolvimento, (32), 191-212. https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2024.16119

Figueira, A. P., Antunes, C., Ribeiro, C. (2024). Mesmo com/em covid, as crianças compreendem: estudo como o tcm. Revista INFAD De Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(2), 123–128. DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n2.v1.2583

Figueiredo, E., Ribeiro, C., Passos, C., & Pereira, P. (2022). Marketing relacional em bibliotecas universitárias: uma revisão da literatura. Gestão E Desenvolvimento, (30), 289-316. https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2022.11342

Pereira, A. R., Passos, C., & Ribeiro, C. (2022). A motivação no ambiente de trabalho e o seu efeito no desempenho profissional: um estudo no setor bancário. Gestão E Desenvolvimento, (30), 481-503. https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2022.11688

Ribeiro, M. F., Ribeiro, C., & Pereira, P. (2022). Fatores preditores do desempenho académico: motivação, satisfação e autoeficácia. Gestão E Desenvolvimento, (30), 41-89. DOI: https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2022.11319

Arnaud, P., & Ribeiro, C. (2021). Perceções de avaliadores e avaliados sobre o atual modelo de ADD: conhecer para compreender e (re)agir. Gestão E Desenvolvimento, (29), 329-356. https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2021.10036

Cunha, K. F., Ribeiro, C., & Ribeiro, P. (2021). Comprometimento organizacional: perspetivas atuais e tendências futuras. Gestão E Desenvolvimento, (29), 223-244. DOI: https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2021.10031

Figueiredo, E., Ribeiro, C., Pereira, P., Passos, C. (2021). Teletrabalho: Contributos e Desafios para as Organizações. Revista Psicologia: Organizações e Trabalho, 21(2), 1427-1438. https://doi.org/10.5935/rpot/2021.2.21642

Sobral, S., Passos, C., & Ribeiro, C. (2021). Responsabilidade social das organizações: uma revisão aos principais modelos. Gestão E Desenvolvimento, (29), 261-290. DOI: https://doi.org/10.34632/gestaoedesenvolvimento.2021.10033

Macário, C. A., Ribeiro, C., & Pereira, P. (2020). O contributo do compromisso organizacional e do empowerment psicológico para as organizações positivas. Gestão e Desenvolvimento, (28), 29-55. Doi: 10.34632/gestaoedesenvolvimento.2020.9464

Oliveira, A. J., Melo, J., & Ribeiro, C. (2020). A gestão estratégica dos recursos humanos: O caso da Sasal, S.A. – Faurecia. Gestão e Desenvolvimento, (28), 57-74. Doi: 10.34632/gestaoedesenvolvimento.2020.9465

Oliveira, A. J., Passos, C., & Ribeiro, C. (2019). O marketing interno como estratégia para motivar os colaboradores: um estudo das PMEs da Região de Lafões. Gestão E Desenvolvimento, (27), 81-97. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.375

Ribeiro, C., Campos, S., Coelho, M. da L., & Pereira, P. A. (2019). O perfil do diretor da escola: a importância das competências emocionais. Gestão E Desenvolvimento, (27), 257-290. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.384

Ribeiro, M. F., Ribeiro, C., Pereira, P. (2019) O ensino superior em Portugal: uma abordagem holística. Psicologia, Educação e Cultura, XXIII(2): 64-82.

Ribeiro, M. F., Saraiva, V., Pereira, P., Ribeiro, C. (2019). Escala de Motivação Académica: Validação no Ensino Superior Público Português. Revista de Administração Contemporânea, 23(3). DOI: 10.1590/1982-7849rac2019180190

Román, J., Pereira, P. A., & Ribeiro, C. (2019). Empowerment estructural: potenciando la capacidad innovadora de las organizaciones. Gestão E Desenvolvimento, (27), 55-80. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.374

Simões, C., Ribeiro, C., Cabral, I., & Pereira, P. A. (2019). Adaptação cultural, validade e fiabilidade da escala pessoal de resultados-crianças e jovens. Gestão E Desenvolvimento, 27, 155-180. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.379

Sobral, S., Almeida, J., Ribeiro, C., Pereira, S., Correia, S. (2019). A perceção do trabalho digno num departamento de projetos. International Journal on Working Conditions, 17, 2-19. DOI: https://doi.org/10.25762/zpt1-3n03

Figueira, A. P. C., Pinto, A., Ribeiro, R. (2019). The Tham’s, Portuguese Version of Mat’s – Assessment/Intervention Metalinguistic Awareness Resource. Journal of Community Medicine and Health Research, 1(1), 101. DOI: https://doi.org/10.36266/JCMHR/101

Figueira, A. P. C., Pinto, M. A., Ribeiro, C. (2019). If you don’t know, why don’t you ask? What are the THAM’s?. Psychology & Psychological Research International Journal, 4(5), 000224. DOI: 10.23880/pprij-16000224

Figueira, A. P., Ribeiro, C., Campos, S. (2019). The psychological intervention with Young People: Educational perspective. Archives of Neurology and Neuro Disorders, 2(1), 9-15. DOI: 10.22259/2638-504X.0201003 . Retrieved from https://www.sryahwapublications.com/archives-of-neurology-and-neuro-disorders/pdf/v2-i1/3.pdf

Fialho, A., Ribeiro, C., Dias, P. A., & Pereira, P. A. (2018). Avaliação do desempenho docente – dos normativos à praxis: que contributos para a melhoria da prática pedagógica e para o desenvolvimento profissional?. Psicologia, Educação e Cultura, 22(2), 125-151.

Sobral, S., & Ribeiro, C. (2018). A liderança no feminino: uma revisão da literatura. Gestão E Desenvolvimento, (26), 57-76. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.1999.655

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top