SCIENTIFIC PRODUCTION
Rainho, N., Oliveira, A., Tavares, D. (2023).
Pensamento computacional num contexto de Geometria: uma experiência envolvendo Problem- Based Learning.
In Santos, G., Reis, S., Cardoso, P., Rosa, M. (Orgs.), Projetos de Inovação Pedagógica. Skills4Future: Innovative Practices (pp. 165-182).
Leiria, Portugal: Politécnico de Leiria
Sales, I., Antunes, R., Gomes, S., Marques, R., Oliveira, A. (2024).
Jogamos tudo, Brincamos Todos: Estudio piloto en el contexto de la educación preescolar.
Retos, 51, 251–258.
https://doi.org/10.47197/retos.v51.101054
Gomes, S., Antunes, R., Sales, I., Marques, R., Oliveira, A. (2024).
Enhancing Autonomy in Preschoolers: The Role of Motor Games in Development.
Education Sciences, 14(5), 524.
https://doi.org/10.3390/educsci14050524
Menino, H., Reis, S., Oliveira, A. (2024).
Portuguese students’ perceptions of the flipped classroom: a case study in didactics of mathematics in higher education.
Journal of Global Business and Technology, 20(2), 20-33.
https://gbata.org/wp-content/uploads/2024/07/JGBAT-Volume-20-Number-2.pdf
Oliveira, A., Oliveira, D. (2023).
Perceptions of future basic education teachers about the potential of programming in the educational context.
Educational Media International, 60(3-4), 183-195.
https://doi.org/10.1080/09523987.2023.2324598
Raínho, N., Leão, C., Oliveira, A, Tavares, D. Cadima, R. Menino, H. (2025).
Matematrix: Um jogo interativo para a aprendizagem da Matemática.
Indagatio Didactica, 17(1), 171-190.
Retrieved from https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/40294/26437
Menino, H., Tavares, D., Oliveira, A. (2024).
Pensamento computacional: uma experiência de formação de professores dos primeiros anos.
Educação e Matemática Revista da Associação de Professores de Matemática, 173(2024).
Menino, H., Tavares, D., Oliveira, A. (2024).
Pensamento computacional: uma experiência de formação de professores dos primeiros anos.
Educação & Matemática, 173.