Paula Cristina Cinza Santos Leal Ferreira
POLITÉCNICO DE LEIRIA • 0000-0002-7258-6616 | C018-E969-C4A1
SCIENTIFIC PRODUCTION
Camacho, A., Alves, R. A., Silva, M., Ferreira, P., Correia, N., Daniel, J. R. (2023). The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders’ writing motivation and performance. Contemporary Educational Psychology, 72, 102127. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2022.102127
Mangas, C., Lopes, S., Ferreira, P., Beato, I. (2019). Accessing higher education after 23 years old: Opportunities and motivations. Cadernos de Pesquisa, 49(172), 36-52. DOI: https://doi.org/10.1590/198053145943
Ferreira, P. (2023). O professor-mentor e o feedback, promotores da aprendizagem consciente da escrita. Egitania Sciencia, 177–191. DOI: https://doi.org/10.46691/es.vi.78
Ferreira, P., Barbeiro, L., & Alves, R. (2021). A escrita exige determinação ao aluno com dislexia?. Indagatio Didactica, 13(2), 25-42. DOI: https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25091
Beato, I., Ferreira, P., Lopes, S. M., Mangas, C. (2020). Ensino Superior depois dos 23 anos: capacitação pessoal, social e profissional. Revista Contemporânea de Educação. 15(33), 236-255. https://doi.org/10.20500/v15i33.30195
Ferreira, P. C. (2019). Poesia entre saberes: Uma proposta para o 1.º CEB. EXEDRA, 209-219. Retrieved from http://exedra.esec.pt/wp-content/uploads/2020/01/15-EIPE2019.pdf