Maria João dos Santos Amante Rodrigues Sebastião
POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0003-0138-5865 | 7E1F-15F0-DB87
SCIENTIFIC PRODUCTION
Frias C. Silva C. Amante M. J. Seabra C. (2019). Storytelling Tourist Experience promoted by the official websites of World Heritage Historical Centres. In A. Correia A. Fyall M. Kozak (Eds.) Experiential Consumption and Marketing in Tourism: A cross-cultural context (174-194). Oxford: Goodfellow Publishers.
Gomes D. Magalhães C. Xavier P. Amante M. J. Fonseca S. (2022). O papel do Voluntariado Jovem nas Motivações e Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais. In C. Magalhães M. J. Amante P. Xavier S. Fonseca (Coords.) Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco III – Da Prevenção à promoção da Autonomia (pp. 32-48). Viseu Portugal: Escola Superior de Educação – Instituto Politécnico de Viseu. Retrieved from https://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/7477/1/ebook%20III%20semina%cc%81rio.pdf
Xavier P. Amante M. J. Araújo L. Fonseca S. Magalhães C. Silva C. Cordeiro L. (2021). Pandemia COVID-19 e Qualidade de Vida: Perceções de Estudantes de Ensino Superior Portugueses. In C. Magalhães M. J. Amante P. Xavier S. Fonseca (Eds.) Reflexões em torno da COVID-19: Famílias Crianças e Jovens em Risco | Thoughts on COVID-19: Families Children and Youth at Risk (pp. 44-58). Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viseu Viseu Portugal
Araújo L. Fonseca S. Amante M.J. Xavier P. Silva C. Cordeiro L. Magalhães C. (2022). Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19. Revista de Enfermagem Referência VI(1) e21109. doi: 10.12707/RV21109
Fernández-Simo D. Campos E. Amante M. J. Fernández M. V. C. Xavier P. Fernández X. M. C. & Fonseca S. (2021). Comparative analysis of the child welfare systems of Portugal and Galician. Millenium 2(16) 23-30. DOI: 10.29352/mill0216.23795
Silva A. Fonseca S. & Amante M. J. (2020). Institution school future and satisfaction with life under the perspective of institutionalized young people. Millenium – Journal of Education Technologies and Health 2(6e) 33–41. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0206e.03.00345
Díaz C. D. Araújo L. Moreira J. Amante M. J. Fonseca S. Carrera C. B. (2024). Variables predictoras de los estereotipos hacia las personas mayores en estudiantes de educación superior de Cabo Verde España y Portugal. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology 1(2) 51-60. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n2.v1.2577