PRODUÇÃO CIENTÍFICA
Vohlgemuth, L., Campos, J. & Cruz, C. (2022).
Évolution de la formation en animation socioculturelle de l’ESELx: Vers quel profil professionnel?.
In L. Greffier (Dir.), Animation socioculturelle professionnelle: Acteurs et enjeux contemporains, pour quelles perspectives? (pp. 211-226).
Carrières Sociales Editions. Retrieved from here
Cruz, C. (2021).
Even death does us part: reflection about the production of cultural diversity from the analysis of Portuguese bioarchaeological data from funerary contexts.
In J. V. Poucke, E. Vens, C. V. Kerckhove (Eds.), Death and belonging – Local variations on a universal theme (pp. 77-103).
Bélgica: Garant Uitgevers. Retrieved from here
Vohlgemuth, L., Rocha, C., Arez, A., Felicio, P., Nobre, M. J., Gama, A., Cruz, C., Campos, J. (2021).
Formation en animation socioculturelle à l’ESELx: La création artistique collaborative et ses implications.
In C. Croce, C. Crenn (Eds.), Art, Recherche et Animation (pp. 199-213).
Bordeaux: Carrières Sociales Editions.
Retrieved from https://books.openedition.org/cse/1308
Cruz, C., Vohlgemuth, L. (2022).
Licenciatura em Mediação Artística e Cultural: percursos de construção e afirmação de uma área de transformação e desenvolvimento social.
In M. M. Baptista, A. R. A Almeida, R. A. Grácio (Coords.), Estudos Culturais em Portugal: cartografias, desafios e possibilidades (pp. 139-149).
Coimbra, Portugal: Grácio Editor
Cruz, C., Vohlgemuth, L. (2023).
Mediação Artística e Cultural: Que Perfil Profissional?.
Revista Lusófona de Estudos Culturais, 10(1).
DOI: https://doi.org/10.21814/rlec.4257
Neto, F., Cruz, C. B. (2022).
Lisboa pelos olhos de Endovélico: o potencial de uma base de dados para o conhecimento das populações passadas.
Arqueologia & História, 73, 275-283.
Cruz, C. B., Vieira, N., & Vohlgemuth, L. (2021).
Degree in Artistic and Cultural Mediation (ESELx – IPL): a critical analysis on the role of the mediator and mediation process in the Portuguese context.
Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional, 11(2), 118–137.
DOI: https://doi.org/10.25757/invep.v11i2.268
Martins Ferreira, N., & Barroso Cruz, C. (2021).
O pretérito e presente imperfeito do arquivo histórico da Escola Superior de Educação de Lisboa.
Sensos-E, 8(2), 63–73.
DOI: https://doi.org/10.34630/sensose.v8i2.3834
Vohlgemuth, L., Campos, J., & Cruz, C. (2021).
L’esprit de Jean-Claude Gillet plane toujours sur la formation en animation à Lisbonne.
International Journal Sociocultural Community Development and Practices, (19), 29-38.
DOI: https://doi.org/10.55765/atps.i19.976
Vohlgemuth, L., Campos, J., Cruz, C., Maurício, P., West, D., Charréu, L. (2021).
Formation en animation socioculturelle à l’ESELx : quelle place aux sciences physiques et naturelles?.
Revue internationale animation, territoires et pratiques socioculturelles.
DOI: https://doi.org/10.55765/atps.i20.1062