Elsa Maria Gabriel Morgado
INSTITUTO POLITÉCNICO DE BRAGANÇA • 0000-0002-3653-7876 | D018-8A4E-AD57
SCIENTIFIC PRODUCTION
Bezerra S. Q. Silva L. L. F. da & Morgado E. M. G. (2024). Profile Training Competences and Attributions of The Administrator Profession in Higher Education. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(7) e06948. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n7-112
Almeida A. R. Rodrigues J. B. Morgado E. M. G. & Silva L. L. F. da. (2024). The Perspective of Gender Equality in Francisca Senhorinha. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(4) e08047. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n4-181
Morgado E. G. Rodrigues J. B. & Leonido L. (2024). Rethinking teacher training from an inclusive and community dialogical perspective. Journal of Education and E-Learning Research 11(1) 219–228. https://doi.org/10.20448/jeelr.v11i1.5430
Leonido L. Cardoso M. & Morgado E. G. (2024). The interdisciplinary method of musical literacy education and artistic sensibilization: objectives structure and evaluation. International Journal of Education and Practice 12(3) 782-796. https://doi.org/10.18488/61.v12i3.3756
Morgado E. M. G. Licursi M. B. & Silva L. L. F. da. (2024). Education and Heritage: Memory Identity and Educational Dynamics. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(8) e05960. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n8-038
Morgado E. M. G. Licursi M. B. & Silva L. L. F. da. (2024). The Role of the Teacher: Function Missions and Timeless Purposes. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(1) e06475. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n1-174
Morgado E. M. G. Licursi M. B. & Silva L. L. F. da. (2024). Multiple Intelligences in an Educational Context: Culturally Based Abilities and Aptitudes in the Body-Mind Binomial. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(2) e07841. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n2-190
Pinto L. I. C. Gama J. C. M. Morgado E. G. & Leonido L. (2024). The Formative Critical and Emancipatory Potential of the Arts in General and Theatre in Particular. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(5) e07869. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n5-198
Silva L. L. F. da Rodrigues J. B. Abreu M. E. P. S. de Pinto L. I. C. Gama J. C. M. & Morgado E. M. G. (2024). Arts and The Environment: Intersections and Dynamics of Community Outreach. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(8) e08428. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n8-162
Morgado E. G. Licursi M. B. Cardoso M. A. & Leonido L. (2024). Music and Language: Sounds-Rhythms and Rhymes. Revista De Gestão Social E Ambiental 18(10) e08730. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n10-164
Leonido L. Pereira A. Mendes L. Rodrigues J. B. Morgado E. M. G. (2023). Art Education: Two Decades of Creation Evaluation and Application of an Interdisciplinary Method of Artistic Literacy. Education Sciences 13(6) 589. http://dx.doi.org/10.3390/educsci13060589
Celestino T. Ribeiro E. Morgado E. G. Leonido L. Pereira A. (2023). Physical Education Teachers’ Representations of Their Training to Promote the Inclusion of Students with Disabilities. Education Sciences 14(1) 49. http://dx.doi.org/10.3390/educsci14010049
Mendes L. Leonido L. Morgado E. (2023). Correlation between Suicidal Ideation and Addiction to Various Social Media Platforms in a Sample of Young Adults: The Benefits of Physical Activity. Societies 13(4) 82. https://doi.org/10.3390/soc13040082
Mendes L. Morgado E. G. Leonido L. (2023). Social Inclusion of Transgender People in Intercollegiate Sports—A Scoping Review. Social Sciences 12(6) 335. https://doi.org/10.3390/socsci12060335
Cardoso M. A. Morgado E. M. G. Leonido L. (2023). Unleashing Creative Synergies: A Mixed-Method Case Study in Music Education Classrooms. Applied Sciences 13(17) 9842. https://doi.org/10.3390/app13179842
Bonança R. S. Bulhões P. C. F. Leonido L. Morgado E. M. G. (2023) Decree-Law 54/2018: Perspectives of Early Childhood Educators on Inclusion in Preschool Education in Portugal. Education Sciences 13(7) 737. https://doi.org/10.3390/educsci13070737
Silva L. L. F. Rodrigues J. Morgado E. (2023). A essência e finalidade da educação cristã Patrística. HORIZONTE – Revista de Estudos de Teologia e Ciências da Religião 20(62) e206211. https://doi.org/10.5752/P.2175-5841.2022v20n62e206211
Auzani A. Silva L. L. Morgado E. M. Pereira A. (2022). A arte e o processo criativo na formação de engenheiros: estudo centrado na UTFPR Brasil. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(se1) 199-213. http://dx.doi.org/10.14571/brajets.v15.nse1.199-213
Almeida A. R. Silva L. L. Rodrigues J. B. Morgado E. G. (2022). A Ação Tranformadora dos Contos de Autoria Feminina na Sociedade Contemporânea Brasileira na Perspetiva Pedagógico-Interventiva de Conceição Evaristo. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(1) 11-17. https://doi.org/10.14571/brajets.v15.n1.11-17
Bonança R. M. C. S. Castanho M. G. B. Morgado E. G. (2022). O decreto-lei n.º 54/2018: um desafio para a inclusão. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(se1):135-143. http://dx.doi.org/10.14571/brajets.v15.nse1.135-143
Cecílio A. I. E. Rodrigues J. B. Silva L. L. F. Morgado E. M. G. (2022). Técnicas e estratégias de intervenção pedagógica direcionados a crianças e jovens com problemas de audição e surdez. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(se1) 65-74. DOI: 10.14571/brajets.v15.nse1.65-74
Viana R. S. Silva L. L. F. Morgado E. M. G. (2022). Criatividade de estudantes universitários: autopercepção e avaliação no teste de torrance. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(se1) 92-99. DOI: 10.14571/brajets.v15.nse1.92-99
Moragdo M. G. Licursi M. B. Leonido L. (2022). Music rhythmic gymnastics and expressiveness: an artistic performance. Motricidade 18(4) 590-595. https://doi.org/10.6063/motricidade.25789
Alfredo D. D. Silva L. L. & Morgado E. M. (2022). Importância do Estágio Curricular na Formação de Professores: Um Estudo no Instituto Superior de Ciências de Educação do Huambo Angola. Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade 15(3) 385-396. DOI: 10.14571/brajets.v15.n3.385-396
Morgado E. M. G. Licursi M. B. Cardoso M. Carvalho C. Leonido L. (2023). Ludicidade expressivo-musical: reflexões sobre o desenvolvimento na infância. ERAS | European Review of Artistic Studies 14(1). DOI: https://doi.org/10.37334/eras.v14i1.288
Batista H. P. S. Costa J. Sousa D. Morgado E. M. G. (2022). Roteiro geológico – aldeia de São Pedro de sarracenos. RIESA | Revista Internacional de Educação Saúde e Ambiente 50(1) 1-30. https://doi.org/10.37334/riesa.v5i1.56