Maria de Lurdes Correia Martins
POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Tecnologia e Gestão • 0000-0002-7778-5286 | D71E-9ECC-1650
SCIENTIFIC PRODUCTION
Fonseca, P., Martins, M. L. (2023) Google Arts and Culture curated virtual exhibitions by English for tourism undergraduate students. In O. Vázquez, A. Pereira, S. Araújo (Eds.), Technological Innovation Put to the Service of Language Learning, Translation and Interpreting: Insights from Academic and Professional Contexts. Peter Lang. ISBN: 9783631889466
Brautlacht, R. C., Martins, L., Poppi, F. (2022). Virtual Exchange: Offering 21st Century Skills through Interactive Online Collaboration in Higher Education. In C. Lütge (Ed.), Foreign Language Learning in the Digital Age: Theory and Pedagogy for Developing Literacies (1st ed.). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003032083
Fonseca, P., Julian, K., Hulme, W., Martins, M. L., Brautlacht, R. (2021). The multi-disciplinary approach to an interdisciplinary virtual exchange. In M. Satar (Ed.), Virtual exchange: towards digital equity in internationalisation (pp. 41-49). Research-publishing.net. ISBN: 978-2-490057-95-5
Martins, M., Brautlacht, R., Agyapong, D., Owino, J. (2020). Online collaboration among European, African and US Students: Building bridges across continents project. In Virtual Exchange Borderless Mobility between the European Higher Education Area and Regions Beyond (pp. 32-39). Alemanha: Erasmus+ National Agency for EU Higher Education Cooperation DAAD – Deutscher Akademischer Austauschdienst.
Martins, L., Duque, A. S., Ferreira, J. (2023). Enoturismo #aqui e @lém-fronteiras: O papel dos influenciadores digitais na divulgação do ENOTUR. In M. E. Pina (Ed.), Ensaios Sobre Literatura e Enoturismo: “Venha mais Vinho e Dêem-mo Vezes Cento” (pp. 165-187). Évora, Portugal: Imprensa da Universidade de Évora
Martins, L., Duque, A. S., Ferreira, J. (2023). Vinho e Organização de Eventos: Uma Análise à Dinâmica Territorial das CVRs, em Tempos De Pandemia. In M. E. Pina (Ed.), Ensaios Sobre Literatura e Enoturismo: “Venha mais Vinho e Dêem-mo Vezes Cento” (pp. 146-164). Évora, Portugal: Imprensa da Universidade de Évora
Martins, M. L., Fonseca, P. (2022). Promoção da sustentabilidade no ensino do Inglês: Ecos de um projeto internacional de mobilidade virtual. In M. P. Figueiredo, A. Franco (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 59-73 ). Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0 DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4
Martins, L., Duque, A. S. (2023). Eventos e promoção do destino: Uma análise às redes sociais das comissões vitivinícolas, em Portugal, em tempo de pandemia. Revista Turismo e Desenvolvimento, 43, 165-180. Retrieved from https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/33010/22669
Martins, L., Duque, A. S., Barroco, C. (2023). Produtos certificados na génese de rotas turísticas: Uma oportunidade para conhecer a Região Centro. Journal of Tourism and Development, 41, 303-315. Retrieved from https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/30039/22113
Martins, L., Oliveira, I. (2019). Educational collaboration as a means to foster authentic learning and enhance employability. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 4(2), 91-97. Retrieved from https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/15120