Cátia Magalhães

Cátia Clara Ávila Magalhães

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0001-8018-4249 | 0F15-1BF9-D79F

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

Magalhães, C., Knox, M., Carraça, B. (2023). Aspects of Violence in Family Context and Child Violence Prevention in Portugal. In Martin, C.R., Preedy, V.R., Patel, V.B. (Eds.), Handbook of Anger, Aggression, and Violence (pp. 1-15). Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-98711-4_133-1

Alves, A., Carraça, B., Sargento, J., Magalhães, C. (2022). Autocuidado e Mindfulness em profissionais do contexto social. In Silva, A., Vieira, A. (Org.), Ciências humanas: Desafios metodológicos e resultados empíricos 2 (pp. 36-49). Atena Editora. DOI: 10.22533/at.ed.0222209065

Brinca, J., & Magalhães, C. (2022). A intervenção Psicossocial nas equipas de rua em Portugal, em contexto de Covid 19: o contributo da empatia e da compaixão. In E. S. Barbosa (Org.), Articulação Ensino – Serviço – Comunidade na saúde: Possibilidades e desafios. São Paulo, Brasil: PACO E LITTERA EDITORA LTDA. ISBN: 9786558406396

Brinca, J., & Magalhães, C.(2022). Práticas Pedagógicas Inovadoras no ensino superior: configurações teóricas e desafios. In Educação em Perspetiva: reflexões e aprendizados. Bagai Editora. Retrieved from https://editorabagai.com.br/product/educacao-em-perspectiva-reflexoes-e-aprendizados-volume-1/

Magalhães, C., Carraça, B., Matos, M., Carvalho, M. (2022). Inflexibilidade psicológica, fadiga de compaixão pandémica, mindfulness em profissionais de saúde portugueses. In Aragão, J. A. (Org.), Ciências da Saúde:Pluralidade dos Aspetos que interferem na saúde humano (pp. 222-232 ). Atena Editora. DOI: https://doi.org/10.22533/at.ed.41422140222

Carraça, B., Rosado, A., James, I., Magalhães, C. & Ferreira, V. (2021). Mindfulness-Based Soccer Interventions, Self-Compassion and Self-Criticism on Flow and Perceived Soccer Performance. In E. Brauer (Ed.), Psychological Distress: Current Perspectives and Challenges. USA: Nova Science Publishers

Magalhães, C., Carraça, B., Golçalves, J. & Gaspar de Matos, M. (2021). Mental Health Literacy, Psychological Inflexibility and Fear of Compassion: Roles and Associations with Depression and Anxiety in Adolescence. In E. Brauer (Ed.), Psychological Distress: Current Perspectives and Challenges. USA: Nova Science Publishers

Magalhães, C., Alves, A. B., Carraça, B. & Sargento, J. (2021). Recursos para crianças, jovens, famílias e profissionais na pandemia de COVID-19. In C. Bianchessi (Org.), Diálogos sobre a Educação: saberes, contextos e experiências pedagógicas (pp. 129-136). Brasil: Editora Bagai.

Brinca, J., & Magalhães, C. (2020). A redução de riscos e a minimização de danos e os desafios da intervenção de proximidade em Portugal. In J. Aguilera, B., Oliveira, L., Oliveira, A., Pena & A, Zuffo (Eds.), Ciência em Foco volume IV (pp-38-51). Pantanal editora.

Carraça, B., Rosado, A., Magalhães, C., Ferreira, V., & Serpa, S. (2020). Mindfulness compassion and psychological flexibility based interventions to sport performance. In D. Alvira & J. Gonçalves (Eds.), Sports and athletics preparation, performance, and psychology an essential guide to sports performance (pp. 199-226). Nova Science Publisher.

Kumpfer, K., Magalhães, C., Xie, J., & Kanse, S. (2020). Cultural and gender adaptations of evidence-based family interventions. In In M, Bernstein (Ed.), Psychological Insights for Understanding COVID-19 and Families, Parents and Families. Springer.

Kumpfer, K., Matos, M. G., Carraça, B., Magalhães, C. (2020). The role of fathers in successful child development. In T. N. F. Matos (Org.), A Psicologia em suas Diversas Áreas de Atuação 3 (pp.32-48). Atena Editora. DOI: 10.22533/at.ed.1832017063

Magalhães, C., Carraça, B., & Gaspar de Matos, M. (2020). Mindfulness, self-compassion and psychological flexibility on adolescence. In T. Carvalho (Ed.), What to Know about Mindfulness (pp. 119-138). Nova Science Publisher.

Rijo, D., Magalhães, C., Carraça, B. (2019). Personality disorders and quality of life in a portuguese primary care patient´s clinical sample. In E. R. Pereira (Org.), A psicologia em suas diversas áreas de atuação (pp. 114-126). Atena Editora. DOI: 10.22533/at.ed.3691923108

Kumpfer K.L., Xie J., Magalhães C., Brown J. (2018). Strengthening Families Enrichment Program. In J. Lebow, A. Chambers, D. Breunlin (Eds.), Encyclopedia of Couple and Family Therapy. Springer, Cham

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Gomes, D., Magalhães, C., Xavier, P. (2023). A Importância do Voluntariado no Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais dos Jovens. In Intervenção da Educação Social com públicos especialmente vulneráveis (pp. 85-97). Vila Nova de Famalicão, Portugal: Edições Húmus. ISBN: 9789897558931

Fonseca, S., Magalhães, C., Alves, A. B. (2023). Intervenção Socioeducativa: Desafios e potencialidades para a Educação Social. In Desafios e Perspetivas na Intervenção Social. Portugal: Edições Esgotadas

Gonçalves, A., Ferreira, M., Campos, S., Magalhães, C., Cardoso, A. P., Guiné, R. (2022). Comportamentos aditivos numa amostra de estudantes do ensino superior. In M. Ferreira, S. Campos, A. P. Cardoso (Coords.), Literacia em Saúde e Estilos de Vida em Contexto Educativo (pp. 81-88). Viseu, Portugal: Edições Esgotadas. ISBN: 978-989-9092-88-4

Campos, S., Gonçalves, A., Ferreira, M., Magalhães, C., Cardoso, A. P., Guiné, R. (2022) Estilos de vida em estudantes do ensino superior. In M. Ferreira, S. Campos, A. P. Cardoso (Coords.), Literacia em Saúde e Estilos de Vida em Contexto Educativo (pp. 98-105). Viseu, Portugal: Edições Esgotadas. ISBN: 978-989-9092-88-4

Xavier, P., Amante, M. J., Araújo, L., Fonseca, S., Magalhães, C., Silva, C., Cordeiro, L. (2021). Pandemia COVID-19 e Qualidade de Vida: Perceções de Estudantes de Ensino Superior Portugueses. In C. Magalhães, M. J. Amante, P. Xavier, S. Fonseca (Eds.), Reflexões em torno da COVID-19: Famílias, Crianças e Jovens em Risco | Thoughts on COVID-19: Families, Children and Youth at Risk (pp. 44-58). Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viseu, Viseu, Portugal

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Altafim, E., Magalhães, C., Linhares, L. (2023). Prevention of child maltreatment: Integrative review of findings from an evidence-based parenting program. Trauma, Violence, & Abuse. DOI: https://doi.org/10.1177/1524838023120181

Araújo, L., Fonseca, S., Amante, M.J., Xavier, P., Silva, C., Cordeiro, L., Magalhães, C. (2022). Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19. Revista de Enfermagem Referência, VI(1), e21109. doi: 10.12707/RV21109

Magalhães, C. & Knox, M. (2021). A Multi-Site Study of the ACT Raising Safe Kids Program in Portugal. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma. DOI: 10.1080/10926771.2021.1933287

Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F., Magalhães, C., & Araújo, P. (2021). Food intake, physical activity and quality of life among children and youth. Work, 69(2), 457-484. DOI: 10.3233/WOR-213492

Santos, A. I. P. M. , Martins, E. C. F., Magalhães, C. C. , Mendes, F. E. D., & Fernandes, R. I. R. S. (2020). Impacto de um programa de competências parentais no stress e competências de atenção plena. Acta Paulista de Enfermagem, 33, eAPE20190282. DOI: 10.37689/acta-ape/2020AE02826

Carraça, B., Serpa, S., Rosado, A., Guerrero, J. P., Magalhães, C. (2019). Mindfull compassion training on elite soccer: Effects, roles and associations on flow, psychological distress and thought suppression. Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, 14(2), 141-149. Retrieved from https://www.riped-online.com/articles/mindfull-compassion-training-on-elite-soccer-effects-roles-and-associations-on-flow-psychological-distress-and-thought-s.pdf

Kumpfer, K. L. & Magalhães, C. (2018). Strengthening Families Program: An Evidence-Based Family Intervention for Parents of High-Risk Children and Adolescents. Journal of Child & Adolescent Substance Abuse, 27(3), 174-179. https://doi.org/10.1080/1067828X.2018.1443048

Journal Articles

Ferreira, M. M. C., Campos, S., Magalhães, C., Gonçalves, A., Nelas, P., Cardoso, A. P., & Guiné, R. (2022). Literacia em comportamentos aditivos nos estudantes do ensino superior. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(11e), e27653. https://doi.org/10.29352/mill0211e.27653

Magalhães, M., Carraça, B., Alves, A. B., Sargento, J. (2022). Trinka e João no combate ao grande vírus: um recurso para crianças, famílias, e profissionais na pandemia de COVID-19. Egitania Sciencia, II Edição Especial: Educação (pp. 107-121). DOI: https://doi.org/10.46691/es.vi.72

Carvalho, A., Catharine, J., Monteiro, M., Fernandez, M., & Magalhães, C. (2020). The role of non-verbal communication in the context of leadership and marketing. Revista Portuguesa de Marketing, 19(37), 13-20.

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top