Clarisse Nunes

Maria Clarisse Alexandrino Nunes

INSTITUTO POLITÉCNICO DE LISBOA • Escola Superior de Educação • 0000-0002-6313-3439 | 1714-308F-9C8C

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Rodrigues M. C. S. Nunes C. (2021). Som contigo: inclusão de alunos com necessidades especiais em atividades realizadas em contexto museológico. In N. M. Ferreira Nunes C. (Eds.) Diversidades educação e inclusão (pp. 235-254). Escola Superior de Educação Instituto Politécnico de Lisboa. DOI: https://doi.org/10.34629/ipl.eselx.cap.livros.103

Pego A. Nunes C. (2021). Alunos com multideficiência no ensino regular: acesso participação e sucesso!?. In Ferreira N. M. & Nunes C.(Eds.) Diversidades educação e inclusão (pp. 255-278) Escola Superior de Educação Instituto Politécnico de Lisboa. DOI: https://doi.org/10.34629/ipl.eselx.cap.livros.104

Nunes C. Silva E. Nobre R. Miguel T. Antunes S. Rijo R. Grácio H. (2020). Histórias multissensoriais: um projeto de literacia inclusiva. In O. Sousa P. Ferreira A. Estrela S. Esteves (Eds.) Investigação e Práticas em Leitura (pp. 9-28) Lisboa: CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais Escola Superior de Educação Instituto Politécnico de Lisboa

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Fuertes M. Sousa O. Łockiewicz M. Nunes C. Lino D. (2018). How different are parents and educators? A comparative study of interactive differences between parents and educators in a collaborative adult-child activity. PLoS ONE 13(11) e0205991. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0205991

Journal Articles

Nunes C. & Soares S. (2022). Contributo do conto de histórias na promoção do desenvolvimento social de uma criança com multideficiência. Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional 12(1) 97–130. DOI: https://doi.org/10.25757/invep.v12i1.311

Veiga B. Fernandes I. Sousa O. Nunes C. & Fuertes M. (2020). Estudo comparativo da participação interação e comunicação em díades com crianças com atraso de desenvolvimento e com crianças com desenvolvimento típico durante uma tarefa construção. Sensos-E 7(1) 99–110. DOI: https://doi.org/10.34630/sensos-e.v7i1.3512

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top