Maria Clarisse Alexandrino Nunes
INSTITUTO POLITÉCNICO DE LISBOA • Escola Superior de Educação • 0000-0002-6313-3439 | 1714-308F-9C8C
SCIENTIFIC PRODUCTION
Nunes, C., Oliveira, N. D. (2022). Developing Communication and Inclusive Literacy Skills Among Children With Profound Intellectual and Multiple Disabilities: The Role of Multi-Sensory Storytelling. In A. P. Almeida, S. Esteves (Eds.), Modern Reading Practices and Collaboration Between Schools, Family, and Community (pp. 125-154). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-9750-7.ch006
Rodrigues, M. C. S., Nunes, C. (2021). Som contigo: inclusão de alunos com necessidades especiais em atividades realizadas em contexto museológico. In N. M. Ferreira, Nunes, C. (Eds.), Diversidades, educação e inclusão (pp. 235-254). Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Lisboa. DOI: https://doi.org/10.34629/ipl.eselx.cap.livros.103
Pego, A., Nunes, C. (2021). Alunos com multideficiência no ensino regular: acesso, participação e sucesso!?. In Ferreira, N. M. & Nunes, C.(Eds.), Diversidades, educação e inclusão (pp. 255-278) Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Lisboa. DOI: https://doi.org/10.34629/ipl.eselx.cap.livros.104
Nunes, C., Silva, E., Nobre, R., Miguel, T., Antunes, S., Rijo, R., Grácio, H. (2020). Histórias multissensoriais: um projeto de literacia inclusiva. In O. Sousa, P. Ferreira, A. Estrela, S. Esteves (Eds.), Investigação e Práticas em Leitura (pp. 9-28) Lisboa: CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais, Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Lisboa
Fuertes, M., Sousa, O., Łockiewicz, M., Nunes, C., Lino, D. (2018). How different are parents and educators? A comparative study of interactive differences between parents and educators in a collaborative adult-child activity. PLoS ONE 13(11), e0205991. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0205991
Nunes, C., & Soares, S. (2022). Contributo do conto de histórias na promoção do desenvolvimento social de uma criança com multideficiência. Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional, 12(1), 97–130. DOI: https://doi.org/10.25757/invep.v12i1.311
Veiga, B., Fernandes, I., Sousa, O., Nunes, C., & Fuertes, M. (2020). Estudo comparativo da participação, interação e comunicação em díades com crianças com atraso de desenvolvimento e com crianças com desenvolvimento típico durante uma tarefa construção. Sensos-E, 7(1), 99–110. DOI: https://doi.org/10.34630/sensos-e.v7i1.3512
PROJECTS
ESELX/IPL-CIED/PICA/2024/06 [Art2Touch] Towards na artistic touch collection
IDI&CA/PlayTrain | [PlayTrain] O brincar e o jogo na formação e prática dos educadores de infância