Ana Paula Mendes Correia Couceiro Figueira
Universidade de Coimbra • 0000-0001-5998-3046 | E01A-C348-1C65
SCIENTIFIC PRODUCTION
Ribeiro A. Azevedo E. Figueira A. Lobo V. (2020). Transport Phenomena of Electrolytes in Aqueous Solutions: Concepts Approaches and Techniques. In S. Kulkarni N. Rawat A. Haghi (Eds.) Green Chemistry and Green Engineering Processing Technologies Properties and Applications. Apple Academic Press. ISBN: 9781003057895
Pinto M. A. Figueira A. P. (2020). A compreensão dos textos de problemas matemáticos. Psiclínica. ISBN: 9789898176837
Patriarca S. Figueira A. P. (2019). O meu livro das Profissões. Psiclínica. ISBN: 9789898176806
Figueira A. P. Pinto M. A. (2018). Consciência Metalinguística. teoria desenvolvimento e instrumentos de avaliação. Psiclínica. ISBN: 9789898176622
Couceiro A. P. C. (2023). Psychoeducational module on Neurocognitive impairments – Mild and Severe. Module of the neuropsychological intervention program for the elderly REHACOG. Estudos de Psicologia (Campinas) 40. DOI: https://doi.org/10.1590/1982-0275202340e210071
Couceiro Figueira A. P. Gameiro P. Ribeiro Celia. (2020). Metalinguistic awareness in 9 year-old Portuguese children: a pilot study with the Portuguese THAM-2. Rivista di psicolinguistica applicata XX(1): 45-61. DOI: 10.19272/202007701003
Figueira A. P. M. C. C. & Pinto M. A. (2020). O que serão os tham’s? Avaliar/intervir a consciência metalinguística. Práxis Educacional 16(38) 352-364. DOI: https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i38.6013
Santana A. P. Figueira A. P. (2023). Avaliação dinâmica: encontros e desencontros na educação inclusiva. Teias 24(73) 70-84. DOI: https://doi.org/10.12957/teias.2024.73979
Vieira D. Figueira A. P. C. (2023). Autism spectrum disorder-from genetics to intervention. Journal of Microbiology & Experimentation 11(4) 115‒118. DOI: 10.15406/jmen.2023.11.00398
Figueira A. P. Antunes C. Ribeiro C. (2024). Mesmo com/em covid as crianças compreendem: estudo como o tcm. Revista INFAD De Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology 1(2) 123–128. DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n2.v1.2583
Figueira A. P. C. (2021). Compreensão da linguagem figurativa. Avaliar e intervir: dois recursos. International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD Revista de Psicología 2(1) 315-317. Retrieved from https://dehesa.unex.es/bitstream/10662/14206/1/0214-9877_2021_2_1_315.pdf
Lopes Neta N. Figueira A. P. (2021). A violência simbólica contra os alunos em vulnerabilidade social durante a pandemia. Revista Tópicos Educacionais 27(1) 22-34. DOI: https://doi.org/10.51359/2448-0215.2021.250234
Figueira A. P. C. Rita S. S. (2020). Consciência metalinguística analisada com o THAM-3: Estudo com adultos portugueses. Psicologia Educação e Cultura XX IV(1) 47-67. Retrieved from https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/32381/1/PEC%20Maio%202020.pdf
Figueira A. P. C. (2019). Dynamic assessment/intervention its gross balue. Neuro Research 1(1) 5. DOI: https://doi.org/10.35702/nrj.10005
Figueira A. P. C. (2019). The Portuguese Version of Neuropsychological Intervention Program RECHACOG. Journal of Community Medicine and Health Research 1(1) 102. DOI: https://doi.org/10.36266/JCMHR/102
Figueira A. P. C. & Ferreira T. (2019). A linguagem figurativa compreensão e expressão. Estudo comparativo: alunos de classe regular e alunos referenciados com necessidades educativas especiais. Gestão e Desenvolvimento (27) 197-210. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.381
Figueira A. P. C. & Rocha F. (2019). Potenciar a atenção/concentração pelo REHACOG. Gestão E Desenvolvimento (27) 315-335. DOI: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2019.386
Figueira A. P. C. Pinto A. Ribeiro R. (2019). The Tham’s Portuguese Version of Mat’s – Assessment/Intervention Metalinguistic Awareness Resource. Journal of Community Medicine and Health Research 1(1) 101. DOI: https://doi.org/10.36266/JCMHR/101
Figueira A. P. C. Pinto M. A. Ribeiro C. (2019). If you don’t know why don’t you ask? What are the THAM’s?. Psychology & Psychological Research International Journal 4(5) 000224. DOI: 10.23880/pprij-16000224
Figueira A. P. Ribeiro C. Campos S. (2019). The psychological intervention with Young People: Educational perspective. Archives of Neurology and Neuro Disorders 2(1) 9-15. DOI: 10.22259/2638-504X.0201003 . Retrieved from https://www.sryahwapublications.com/archives-of-neurology-and-neuro-disorders/pdf/v2-i1/3.pdf
Couceiro A. P. (2018). Avaliação/Intervenção Dinâmica: o seu valor interno bruto (VIB). Educação e Realidade 43(1). DOI: https://doi.org/10.1590/2175-623661470
Figueira A. P. C. Rodrigues R. C. (2018). (Ex)pressões dramáticas no desenvolvimento: um estudo sobre as representações de alunos pais e docentes acerca dos benefícios da expressão dramática. Repertório 21(30) 333-364. Retrieved from https://periodicos.ufba.br/index.php/revteatro/citationstylelanguage/get/harvard-cite-them-right?submissionId=20665&publicationId=16941
Lobo R. Figueira A. P. C. (2018). Bateria SICOLE-R: Versão portuguesa para avaliação dos processos cognitivos envolvidos na leitura. Revista psicologia educação e cultura 22(1) 309-316. Retrieved from https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/23077/1/PEC%20maio%2018.pdf
Neta N. A. L. Figueira A. P. C. Bidarra M. G. A. (2018). Representações sociais: Zona muda. Contributos do Modelo de Estratégia Argumentativa. Revista Educação e Cultura Contemporânea 15(38) 375-387. Retrieved from http://periodicos.estacio.br/index.php/reeduc/article/viewArticle/1172
Rodrigues A. Ribeiro C. Figueira A. P. C. (2018). Perturbación del Aprendizaje Específico con déficit en Lectura en alumnos de 1º y 2º ciclo de enseñanza básica. Profesores de educación especial y padres en colaboración. Revista Iberoamericana de Educacion 78(2) 97-121. DOI: https://doi.org/10.35362/rie7823182.
PROJECTS
612216-EPP-1-2019-1-EL-EPPKA3-IPI-SOC-IN | TEACHmi TEACHER PREPARATION FOR MIGRANT SCHOOL INCLUSION
2016-1-ES01-KA201-025501 | FROM PEER TO PEER: EUROPEAN SCHOOLS COOPERATING TO BE BULLYING-FREE