Nídia Morais

Nídia Salomé Nina de Morais

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0001-5680-4778 | 6210-28D3-3D78

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

Morais, N., Gouveia, T., Sobral, F., Ferreira, S., Gomes, C. A. (2018). O consumo e a partilha de conteúdos na Internet pelos estudantes do ensino superior – O caso do Instituto Politécnico de Viseu. Viseu, Portugal: Instituto Politécnico de Viseu. ISBN: 9789895403622. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.14/27561

National Edition Book Chapters

Ferreira, S., Gouveia, T., Morais, S., Rito, P. (2022). Tecnologias digitais de suporte para a implementação de um MOOC na área do audiovisual – O caso da plataforma LOOP. In M. P. Figueiredo, A. Franco (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 319-332 ). Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0 DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Martins, J., Morais, N. S., & Midões, M. (2022). The Challenges of Disinformation: Perceptions of Social Communication graduates in the face of the threat of fake news. Observatorio (OBS*), 16(Special Issue). DOI: https://doi.org/10.15847/obsOBS16SpecialIssue20222294

Roque, V., Raposo, R., Morais, N. S., & Roque, F. (2021). Enseñanza y aprendizaje en línea durante la pandemia de Covid-19: El caso de la educación superior pública portuguesa. Revista Prisma Social, 35, 221–248. 

Sobral, F., Morais, N. S. (2020). Información falsa en la red: La perspectiva de un grupo de estudiantes universitarios de comunicación en Portugal. Revista Prisma Social, (29), 172-194. Retrieved from https://revistaprismasocial.es/article/view/3593

Journal Articles

Gouveia, T., Ferreira, S., Sobral, F., Morais, S. (2022). Online course “from idea to final product”: Organizational, content, and methodological aspects. IJASOS- International E-journal of Advances in Social Sciences, 8(23), 424-432. https://doi.org/10.18769/ijasos.1142658

Morais, N. S., & Figueiredo, S. (2020). From social media to engagement: the case of three alcoholic drink brands. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(5e), 389–398. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0205e.39.00272

Morais, N. S., & Pereira, L. (2020). O fenómeno da Convergência em jornais da Região Centro de Portugal. Esferas, (17), 49-57. DOI: https://doi.org/10.31501/esf.v0i17.11267

Morais, N. S., Sobral, F. (2020). Desafios da desinformação e das fake news: Estudo de caso com estudantes do ensino superior. Millenium, 2(ed espec nº5) 85-93. Doi: mill0205e.07.00271

Gouveia, T., Ferreira, S., Sobral, F., Morais, N., Gomes, C. (2018). Percepción de los estudiantes sobre el acceso y el uso de Internet: Resultados de un estudio en una institución portuguesa de educación superior. Informática Educativa Comunicaciones – Revista Iberoamericana de Informática Educativa, (27), 43-53.

Ferreira, S., Morais, S., Gouveia, T., Sobral, F., Gomes, C. (2018). Content consumption on the internet among higher education students – Preliminary results of a project at a higher education school in Portugal. IJASOS- International E-Journal of Advances in Social Sciences, IV(10), 16-22. doi: 10.18769/ijasos.415491

PROJECTS
Internal Projects
Scroll to Top