Luísa Augusto

Luísa Paula Lopes Fernandes Augusto 0000-0001-9117-47758115-8053-06FA
INSTITUTO POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação de Viseu

PRODUÇÃO CIENTÍFICA

Books & International Edition Book Chapters

Santos, S., Augusto, L. F., Oliveira, A. (2021). Digital Communication and Dialogism in Official Websites of Tourism Institutions: From Past to Present. In M. G. Dinis, L. Bonixe, S. Lamy, Z. Breda (Eds.), Impact of New Media in Tourism (pp. 18). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-7095-1.ch012

Santos, S., Espírito Santo, P., Augusto, L. (2021). The Role of Customer Engagement in the COVID-19 Era. In M. G. Dinis, L. Bonixe, S. Lamy, Z. Breda (Eds.), Impact of New Media in Tourism (pp. 26). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-3919-4.ch005

Barroco, C., Augusto, L., & Martins, L. (2018). Building food experiences: The case of food events in small regions. In Slocum, S.L. & Curtis, K.R. Food and Agricultural Tourism: Theory and Best Practice (pp. 43-62). Oxon, UK: Routledge. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/4885

Books & National Edition Book Chapters

Augusto, L., Campos, S., Mota, M., Pato, M. L, Santo, P., Santos, S., Silva, P., Sousa, L. (2022). Comunicação e Sustentabilidade Ambiental: conceitos e práticas. Viseu, Portugal: Edições Esgotadas. ISBN: 978-989-9092-70-9

Santos, S., & Augusto, L. (2022). Comunicação ambiental: Como promovem os municípios a sustentabilidade?. In L. Augusto, D. Campos, M. Mota, M. L. Pato, P. Santo, S. Santos, P. Silva, & L. Sousa (Eds.), Comunicação e Sustentabilidade Ambiental: Conceitos e Práticas (pp. 197-215). Viseu, Portugal: Edições Esgotadas. ISBN: 978-989-9092-70-9

Papers in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Oliveira, A. J. de, Pereira, A. M., Augusto, L. P., Santo, P. M., & Santos, S. C. (2023). A influência das motivações dos turistas na visita a diferentes destinos: evidências para a comunicação dos destinos. Revista Turismo & Desenvolvimento, 40, 47-56. https://doi.org/10.34624/rtd.v40i0.31420

Oliveira, A., Augusto, L., Santo, P. M., & Santos, S. C. (2023). O papel da qualidade de vida, comunicação e imagem afetiva no WOM dos residentes na promoção turística. Revista Turismo & Desenvolvimento, 40, 175-184. https://doi.org/10.34624/rtd.v40i0.31534

Santos, S., Augusto, L., Ferreira, S., Espírito Santo, P., Vasconcelos, M. (2023). Recommendations for Internal Communication to Strengthen the Employer Brand: A Systematic Literature Review. Admimistrative Sciences, 13 (10): 223. https://doi.org/10.3390/admsci13100223

Santo, P. E., Cardoso, P. A., Augusto, L., Santos, S., & Oliveira, A. (2022). Influence of Age on Relationship with Websites. Journal of Information Systems Engineering and Management, 7(4), 18230. https://doi.org/10.55267/iadt.07.12567

Augusto, L., Santos, S., Espírito Santo, P. (2021). Fatores influenciadores da credibilidade dos anúncios turísticos partilhados no Youtube. Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (E46), 478-492. Retrieved from https://www.proquest.com/openview/5896f6d6282008863cb79b0b4c2d261e/1?pq-origsite=gscholar&cbl=1006393

Augusto, L., Santos, S., Espírito Santo, P. (2021). O Youtube como meio para a imersão dos consumidores nas narrativas das marcas. Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (E46), 518-530. Retrieved from https://www.proquest.com/openview/436c4790cb1ca8a42b84610bed1583ad/1?pq-origsite=gscholar&cbl=1006393

Augusto, L., Santos, S., & do Espírito Santo, P. M. (2020). E-Commerce: O papel principal da confiança. Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (E34), 557-570. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2452331533?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true

Augusto, L., Santos, S., & Santo, P. M. D. E. (2020). Usabilidade e sofisticação dos websites: um caminho para a satisfação no retalho online. Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (E34), 542-556. Retrieved from http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85092249923&partnerID=MN8TOARS

Augusto, L., Santos, S., Santo, P. E. (2019). Envolvimento nas redes sociais: Uma análise multigrupos entre indivíduos de Portugal e da Polónia. Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (E24), 112-124. Retrieved from https://search.proquest.com/docview/2348890642/fulltextPDF/5240569E20C445A1PQ/1?accountid=29061

Papers in Journals

Santos, S., Santo, P. E. & Augusto, L.(2023). WOM antecedents of city residents: differences between men and women. International Journal of Marketing Innovation and Strategy, 1(1), 41-50. DOI: 10.34624/ijmis.v1i1.32362

Santo, P. E., Cardoso, P. A., Augusto, L., Santos, S., & Oliveira, A. (2022). Influence of Age on Relationship with Websites. Journal of Information Systems Engineering and Management, 7(4), 18230. https://doi.org/10.55267/iadt.07.12567

Santos, S., Augusto, L., & Barros, T. (2019). Línguas estrangeiras e as organizações: a perspetiva dos profissionais de comunicação. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(4e), 31–39. Retrieved from https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/15210

PROJECTS
Projects
Scroll to Top