Carla Maria Alves da Silva 0000-0001-6251-9113 • B21B-6F8E-DBBE
INSTITUTO POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Viseu
PRODUÇÃO CIENTÍFICA
Abrantes, A .M., Abrantes, J. L., Silva, C., Reis, P., Seabra, C. (2021). Health risks, pandemics and epidemics affecting tourism: Understanding COVID-19 pandemic. In C. Seabra, O. Paiva, C. Silva, J. L. Abrantes (Eds.), Pandemics and Travel (Tourism Security-Safety and Post Conflict Destinations) (pp. 7-28). Bingley: Emerald Publishing Limited. DOI: 10.1108/978-1-80071-070-220211002
Seabra, C., Paiva, O., Silva, C., Abrantes, J. L. (Eds.) (2021). Pandemics and Travel: COVID-19 Impacts in the Tourism Industry. Emerald Publishing. DOI: 10.1108/9781800710702
Seabra, C., Silva, C., Paiva, O., Reis, M., Abrantes, J. L. (2021). Perceptions of Safety and Risk in the Daily Life and Travel Plans in the COVID-19 Context: One Year and Three Waves After. In Pandemics and Travel, (pp. 83-105). Emerald Publishing Limited. DOI: 10.1108/978-1-80071-070-220211006
Silva, C., Seabra, C., Abrantes, J. L., Reis, M., Pereira, A. (2021). Place attachment and residents’ perceptions of tourism development in small town destinations. In A. Decrop, A. Correia, A. Fyall, M. Kozak (Eds.), Sustainable and Collaborative Tourism in a Digital World (Chapter 12). Oxford: Goodfellow Publishers. DOI: 10.23912/9781911635765-4853
Vaz, P., Rocha, S., Reis, M., Silva, C., Vaz, M. (2020). Aplicação do Lean Seis Sigma no setor do turismo: Um estudo de caso na indústria hoteleira portuguesa. In Lean Six Sigma: Iniciativas para a melhoria contínua em operações e serviços (pp. 228-253). Brasil: Global South Press
Pereira, A., Silva, C., Seabra, C. (2020). Creative Tourism and Storytelling within Heritage Destinations. In S. M. Cabeça, A. R. Gonçalves, J. F. Marques, M. Tavares (Eds.), Creative Tourism Dynamics: Connecting Travellers, Communities, Cultures and Places (Chapter 5, pp. 105-118). Coimbra, Portugal: Grácio Editor
Frias, C., Silva, C., Amante, M. J., Seabra, C. (2019). Storytelling Tourist Experience promoted by the official websites of World Heritage Historical Centres. In A. Correia, A. Fyall & M. Kozak (Eds.), Experiential Consumption and Marketing in Tourism: A cross-cultural context (pp. 174-194). Oxford: Goodfellow Publishers.
Vaz, P., Silva, C. (2018). Uma abordagem DMAIC para a redução de defeitos em componentes para a indústria automóvel. In Lean na Prática (pp. 112-126). Brasil: Global South Press. ISBN: 978-1943350766
Carneiro, M. J., Kastenholz, E., Cunha, D., Pato, M. L., Duarte, P., Simões, O., Barroco, C., et al. (2022). As rotas da Bairrada, do Dão e da Beira Interior enquanto estruturas dinamizadoras do turismo no território. In Experiências de Enoturismo no Centro de Portugal: Oportunidades de Cocriação, Inovação e Desenvolvimento Sustentável nas Rotas da Bairrada, do Dão e da Beira Interior, (pp. 37-72). Aveiro, Portugal: UA Editora – Universidade de Aveiro, Serviços de Biblioteca, Informação Documental e Museologia.
Kastenholz, E., Carneiro, M. J., Cunha, D., Duarte, P., Silva, C., Gorgueira, M. (2022). Experiência dos turistas em rotas de vinho. In E. Kastenholz, M. J. Carneiro, D. Cunha, M. L. Pato, P. Duarte (Eds.), Experiências de Enoturismo no Centro de Portugal: Oportunidades de Cocriação, Inovação e Desenvolvimento Sustentável nas Rotas da Bairrada, do Dão e da Beira Interior (pp. 97-114). Universidade de Aveiro, Aveiro, Portugal.
Lopes, A., Seabra, C., Paiva, O., Pereira, A., Silva, C., Abrantes, J. L. (2018). Enoturismo e as rotas de vinho no Centro de Portugal: Um estudo da oferta turística. In A. Correia , P. B. Homem (Coord.), Turismo no Centro de Portugal: Potencialidades e Tendências, (pp. 199-219). Actual Editora.
Seabra, C., Paiva, O., Abrantes, J. L., Pereira, A., Reis, M., Silva, C. (2018). Imagem do Centro de Portugal: Uma abordagem geracional. In A. Correia , P. B. Homem (Coord.), Turismo no Centro de Portugal: Potencialidades e Tendências, (pp. 83-104). Actual Editora.
Silva, C., Kastenholz, E., Abrantes, J. L. (2018). A imagem da Serra da Estrela na perspectiva dos turistas. In A. Correia , P. B. Homem (Coord.), Turismo no Centro de Portugal: Potencialidades e Tendências, (pp. 281-298). Actual Editora.
Silva, C., Abrantes, J. L., Reis, M., Seabra, C. (2023). Exploring Memorable Sacred Tourism Experiences and Place Attachment. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 11(5), 9. https://doi.org/10.21427/38P9-MC74
Cunha, D., Kastenholz, E. and Silva, C. (2023). Analyzing diversity amongst visitors of Portuguese wine routes based on their wine involvement. International Journal of Wine Business Research, 35(1), 121-141. https://doi.org/10.1108/IJWBR-09-2021-0048
Araújo, L., Fonseca. S., Amante, M. J., Xavier, P., Silva, C., Cordeiro, L., Magalhães, C. (2022). Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19. Revista de Enfermagem Referência, 6(1), e21109. https://doi.org/10.12707/RV21109
Marques, J. Silva, C., Abrantes, J. L. (2021). Motivações para Turismo de Natureza: O caso dos Parques Naturais Douro Internacional, Arribes del Douro e Serra da Estrela. Revista Turismo & Desenvolvimento, 36(2), 447-456. DOI: 10.34624/rtd.v36i2.5395
Silva, C., Kastenholz, E., & Marques, C. (2021). Place attachment and Involvement with Rural Wine Tourism. Revista Turismo & Desenvolvimento, 36(1), 113-123. DOI: 10.34624/rtd.v1i36.11365
Seabra, C., Pereira, A., Silva, C., Abrantes, J. L., Reis, M., Paiva, O. (2020). Destination image perceived by domestic tourists: Тhe influence of Generation Gap. European Journal of Tourism Research, 25, 2506. Retrieved from https://ejtr.vumk.eu/index.php/about/article/download/421/425/1566
Silva, C., Abrantes, J. L., Herstein, R., Reis, M. (2019). Motivations to Visit Jerusalem, Santiago De Compostela And Fatima As Sacred Destinations: A Generational Approach. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 7(4), 64-69. https://doi.org/10.21427/kgyq-1f05
Silva, C., Kastenholz, E., Abrantes, J. L. (2018). Linking mountain image with place-attachment. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 6(2), 140-152.
Gonçalves, J. C., Seabra, C., Silva, C. (2018). Histórias de cultura: O poder do Storytelling em destinos de turismo cultural. Cadernos de Geografia, 37, 113-120. https://doi.org/10.14195/0871-1623_37_9
Lopes, A., Seabra, C., Silva, C., Abrantes, J. L. (2018). Wine Routes: Development of Wine Regions and Local Communities. International journal of multidisciplinarity in business and science, 4(5), 39-44. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/file/302137
Pereira, A., Silva, C. (2018). Women solo travelers: Motivations and experiences. Millenium 2(6), 99-106. https://doi.org/10.29352/mill0206.09.00165
Silva, C., Abrantes, J. L., Herstein, R. (2018). Linking Sacred Place Preferences with Place Meaning: A Conceptual Model of Relationship Between Sacred Place Motivations and Place Attachment. International Journal of Multidisciplinarity in Business and Science, 4(5), 60-66.