Susana Barros Fonseca

Susana Barros da Fonseca

POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Educação • 0000-0002-5930-5381 | 531E-AD4E-8058

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

Campos, E. C., Xavier, P., Amante, M. J., Fonseca, S. (2023). Segurança e proteção de crianças e jovens em âmbito escolar e comunitário. Um estudo em cinco concelhos do centro de Portugal. In J. Hernández, C. Ramírez, M. Arboleda, R. Pinilla (Coords.), La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (pp. 684-693). Espanha: Octaedro. ISBN: 978-84-19690-00-5

Campos, E. C., Fonseca, S., Fernández-Simo, D., & Fernández, M. V. C. (2022). A participação dos jovens na escola, na família e na comunidade um estudo num concelho do centro de Portugal. In Participación, innovación y emprendimiento en la escuela (pp. 1242-1248). Espanha: Editorial Dykinson

Jordão, F., Fonseca, S. (2022). Higher education teacher’s eustress: Cognitive evaluation of a situation as enhancer of well-being. In E. Ferreira (Org.), A psicologia no Brasil: Teoria e pesquisa 3 (pp. 102-107). Brasil: Atena Editora. DOI: https://doi.org/10.22533/at.ed.4902220049

Alves, A. B. C. S., Fonseca, S. B., Araújo, L. J. P. (2019). Adaptação e Validação da Escala para Avaliar as Capacidades de Autocuidado, para Profissionais Portugueses do Contexto Social. In Psicologia da Saúde: Teoria e Intervenção (pp. 79-93). DOI: 10.22533/at.ed.7011912036

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

Fonseca, S., Magalhães, C., Alves, A. B. (2023). Intervenção Socioeducativa: Desafios e potencialidades para a Educação Social. In Desafios e Perspetivas na Intervenção Social. Portugal: Edições Esgotadas

Jordão, F., Ramos, V., Fonseca, S. (2021). O Stress Ocupacional. Perspetivas teóricas e interventivas. In Psicologia Aplicada à Segurança e Saúde Ocupacional (pp. 71-117). Lisboa, Portugal: Coisas de Ler.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Araújo, L., Fonseca, S., Amante, M.J., Xavier, P., Silva, C., Cordeiro, L., Magalhães, C. (2022). Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19. Revista de Enfermagem Referência, VI(1), e21109. doi: 10.12707/RV21109

Journal Articles

Fernández-Simo, D., Campos, E., Amante, M. J., Fernández, M. V. C., Xavier, P., Fernández, X. M. C., & Fonseca, S. (2021). Comparative analysis of the child welfare systems of Portugal and Galician. Millenium, 2(16), 23-30. DOI: 10.29352/mill0216.23795

Fonseca, S. B., & Jordão, F. (2020). Stresse em professores do ensino superior: perspetiva holística. Millenium, 2(ed espec nº5) 57-64. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0205e.04.00299

Silva, A., Fonseca, S., & Amante, M. J. (2020). Institution, school, future and satisfaction with life under the perspective of institutionalized young people. Millenium – Journal of Education, Technologies, and Health, 2(6e), 33–41. DOI: https://doi.org/10.29352/mill0206e.03.00345

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top