Lina Brunheira

Lina Maria Amador Brunheira Assunção

INSTITUTO POLITÉCNICO DE LISBOA • Escola Superior de Educação • 0000-0002-5027-1867 | 6711-F603-EFEB

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

No posts found.

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Brunheira, L., Serrazina, L., Rodrigues, M. (2022). Preservice and In-Service Primary Teachers’ Knowledge of Mathematical Reasoning Processes in the Context of a Geometry Task. Acta Scientiae, 24(8), 567-591. DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.7122

Rodrigues, M., Brunheira, L., Serrazina, L. (2021). A framework for prospective primary teachers knowledge of mathematical reasoning processes. International Journal of Educational Research, 107, 101750. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101750

Brunheira, L., & Ponte, J. P. (2019). From the classification of quadrilaterals to the classification of prisms: An experiment with prospective teachers. Journal of Mathematical Behavior, 53, 65-80. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2018.06.004

Brunheira, L., & Ponte, J. P. (2019). Justificando generalizações geométricas na formação inicial de professores dos primeiros anos. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 33(66), 88-108. doi: http://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v33n63a05

Journal Articles

Brunheira, L. (2020). Raciocínio espacial e pensamento algébrico: o estabelecimento de conexões na formação inicial de professores. Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional, 10(2), 69-89. DOI: https://doi.org/10.25757/invep.v10i2.208

Brunheira, L., & Ponte, J. P. (2018). Desenvolvendo o raciocínio espacial na formação inicial de professores dos primeiros anos. Zetetiké, 26(3), 464-485. doi: http://dx.doi.org/10.20396/zet.v26i3.8652882

PROJECTS
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top