Emília de Carvalho Coutinho
0000-0002-9506-4626 7913-CE3A-277F
Health Sciences Research Unit: Nursing (UICISA: E), Health School of the Polytechnic Institute of Viseu, Portugal
PRODUÇÃO CIENTÍFICA
Alves, A. B., Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., & Campos, S. (2023). Mentoria: 1,2,3: Um olhar sobre os princípios básicos: Referencial pedagógico nº 1. Escola Superior de Saúde de Viseu. https://doi.org/10.34633/978-989-35117-1-8
Alves, A. B., Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., & Campos, S.(2023). Mentoring 1,2,3: A look at the basic principles: Training manual no 1. Escola Superior de Saúde de Viseu. doi: https://doi.org/10.34633/978-989-35117-5-6
Alves, A. B., Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., & Campos, S. (2023). Mentoria: 1, 2, 3, 4: Um olhar sobre recursos chave da mentoria: Referencial pedagógico nº 2. Escola Superior de Saúde de Viseu. https://doi.org/10.34633/978-989-35117-2-5
Alves, A. B., Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., & Campos, S. (2023). Mentoring 1,2,3,4: A look at the key resources: Training manual no. 2. Escola Superior de Saúde de Viseu. doi: https://doi.org/10.34633/978-989-35117-6-3
Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., Campos, S., & Alves, A. B. (2023). 7 Passos para a mentoria: Um roteiro para o sucesso: Referencial pedagógico nº 1. Escola Superior de Saúde de Viseu. doi: https://doi.org/10.34633/978-989-54712-8-7
Coutinho, E., Vallescar-Palanca, D., Campos, S., & Alves, A. B. (2023). 7 Ferramentas para a mentoria: Um roteiro para o sucesso: Referencial pedagógico nº 2. Escola Superior de Saúde de Viseu. doi: https://doi.org/10.34633/978-989-54712-9-4
Coutinho E., Alves, S., Santos, E., Coelho I., Almeida, S., Loureiro, C., Alves, A. B., Sousa, A., Quental, C., Chaves, C., Amaro da Costa, C., Peixoto, C., Vala, H., Martins, I., Contente, O., Correia, P., Santos, P., Campos, S., Bettencourt, P., Paiva, J. L. M. S. (2021). In Escola Superior de Saúde de Viseu, Politécnico de Viseu (Ed.), Manual de Mentoria. Programa do Politécnico de Viseu (pp. 47). Retrieved from http://pv.inclusao.ipv.pt/wp-content/uploads/2021/10/PM.IPV_.2021.ISBN_.pdf
Costa Lopes, A. M., Costa, C., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Gillain, R., Fidalgo, S., Relvas, S., & Delplancq, V. (2023). Looking into foreign languages and multimodal creativity as a tool for pedagogical innovation in higher education: the JASM Project – open window onto the world. In M. E. C. G. Aitor Garcés-Manzanera (Ed.), New Approaches to the Investigation of Language Teaching and Literature (pp. 141-153). DOI: 10.4018/978-1-6684-6020-7.ch008.
Ferreira, M. I., Goncalves, A. S., Santos, M. P., Filipe, M. M. L., Teixeira, L. C., & Coutinho, E. (2023). Intrapartum care policies in high-income countries with a universal health system: A scoping review. Sexual & Reproductive Healthcare, 36, 100841. https://doi.org/10.1016/j.srhc.2023.100841