Suzanne Fonseca Amaro 0000-0001-9263-6951 • E918-24FC-5C4A
INSTITUTO POLITÉCNICO DE VISEU • Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Viseu
PRODUÇÃO CIENTÍFICA
Lopes, A., Amaro, S., Henriques, C. (2023). Gender Differences in Factors Affecting Impulsive Buying Behavior. In J. D. Santos, I. V. Pereira, P. B. Pires (Eds.), Management and Marketing for Improved Retail Competitiveness and Performance (pp. 17). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-6684-8574-3.ch016
Amaro, S., Barroco, C., Fonseca, P. (2021). The use of information and communication technologies in religious tourism. In The Routledge Handbook of Religious and Spiritual Tourism. London, Reino Unido: Routledge. DOI: 10.4324/9780429201011
Palmer, A., Amaro, S., Andreu, L. (2020). An importance-performance matrix analysis of the factors influencing US tourists to use Airbnb. In Advances in Tourism, Technology and Smart Systems (pp. 67-76). Springer. DOI: 10.1007/978-981-15-2024-2_7
Amaro, S., Sousa, L., Santo, P. E. (2022). As Práticas Sustentáveis e a Preocupação Ambiental dos portugueses: Um estudo exploratório. In L. Augusto, S. Campos, M. Mota, M. L. Pato, P. Santo, S. Santos, P. Silva, L. Sousa (Eds.), Comunicação e Sustentabilidade Ambiental: Conceitos e Práticas (pp. 123-147). Edições Esgotadas.
Amaro, S., Ferreira, B., Gaspar, D., Bastos, J. (2022). O Projeto Mark’it: a aplicação do ensino e aprendizagem por projeto na Licenciatura em Marketing do Politécnico de Viseu. In Figueiredo, M. P., Franco, A. (Coords.), Pedagogia no Ensino Superior: Concretizações e inquietações no Instituto Politécnico de Viseu (pp. 225-238). Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu. ISBN: 978-972-789-682-0 DOI: https://doi.org/10.34633/978-989-53495-2-4
Amaro, S., Sousa, B. B., Gomes, T. (2021). Exploring Pilgrim’s Satisfaction and Emotions Derived from the Camino de Santiago Pilgrimage Route. DOI: 10.1007/978-981-33-4256-9_44
Amaro, S. & Barroco. C. (2018). O Impacto dos Incêndios no Turismo em Espaço Rural na Região Centro. In Antónia Correia & Pedro Barbas Homem (Coord.), Turismo no Centro de Portugal: Potencialidades e Tendências (pp. 155-175). Coimbra, Portugal: Conjuntura Actual Editora. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5071
Amaro, S., Chaves, N. B., Henriques, C., Barroco, C. (2023). Motivation-Based Segmentation of Visitors to a UNESCO Global Geopark. Geoheritage, 15(79). DOI: 10.1007/s12371-023-00848-3
Barroco, C., Amaro, S. (2023). As rotas gastronómicas em Portugal: oportunidades e desafios futuros. Revista Turismo & Desenvolvimento, 40, 57-66. https://doi.org/10.34624/rtd.v40i0.31423
Chaves, N. B., Amaro, S., Barroco, C. (2023). As motivações dos visitantes ao Arouca Geopark. Revista Turismo & Desenvolvimento, 40, 127-136. https://doi.org/10.34624/rtd.v40i0.31477
Cheah, J., Amaro, S., Roldán, J. L. (2023). Multigroup analysis of more than two groups in PLS-SEM: A review, illustration, and recommendations. Journal of Business Research, 156, 113539. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113539
Antunes, J. G., Barroco, C., Amaro, S. (2022). A utilização das Tecnologias de Informação e Comunicação no desenvolvimento do turismo de saúde e bem-estar: um estudo aos sites das estâncias termais da região Norte de Portugal. RISTI Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 54, 480-496. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/7873
Andreu, L., Bigne, E., Amaro, S., Palomo, J. (2020). Airbnb research: an analysis in tourism and hospitality journals. International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, 14(1), 2-20. DOI: 10.1108/IJCTHR-06-2019-0113
Amaro, S., Barroco, C., Antunes, J. (2020). Exploring the antecedents and outcomes of destination brand love. Journal of Product & Brand Management, 30(3), 433-448. DOI: 10.1108/JPBM-08-2019-2487
Barroco, C., Amaro, S. (2020). Examining the progress of the Dão wine route wineries’ websites. Journal of Tourism and Development, 33, 29-40. DOI: 10.34624/rtd.v0i33.20396
Barroco, C., Amaro, S., Barros, J. (2020). Creating a diary of gastronomy experiences “a taste of Viseu”: a case study. RISTI – Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 372-386. Retrieved from https://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/7181/1/out.pdf
Barros, J., Barroco, C., Amaro, S., Balsa, R. (2020). A criação de um diário de experiências gastronómicas “Viseu à Prova”: Um estudo de caso. RISTI – Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 36, 372–386. Retrieved from https://repositorio.ipv.pt/bitstream/10400.19/7181/1/out.pdf
Amaro, S., Duarte, P. A. O., Antunes, A. I. L. (2019). Determinants of intentions to use a pilgrimage app: A cross-cultural comparison. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 7(2), 19-30. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.6/7095
Amaro, S., Barroco, C., Martins, C., Antunes, J. (2019). Erasmus students in Portugal: from students to tourists and advocates. European Journal of Tourism Research, 22, 94-106. Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5573
Amaro, S., Ferreira, B., Henriques, C. (2019). Towards a deeper understanding of the purchase of souvenirs. Tourism and Hospitality Research, 20(2). http://dx.doi.org/10.1177/1467358419848139
Amaro, S., Andreu, L., Huang, S. (2018). Millennials’ Intention to Book on Airbnb. Current Issues in Tourism, 22(18). https://doi.org/10.1080/13683500.2018.1448368
Amaro, S., Antunes, A., Henriques, C. (2018). A closer look at Santiago de Compostela’s pilgrims through the lens of motivations. Tourism Management, 64, 271-280. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.09.007
Duarte, P., Amaro, S. (2018). Methods for modelling reflective-formative second order constructs in PLS. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 9(3). Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.6/6245
Leitão, L., Amaro, S., Henriques., C., Fonseca, P. (2018). Do consumers judge a book by its cover? A study of the factors that influence the purchasing of books. Journal of Retailing and Consumer Services, 42, 88-97. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2018.01.015
Silva, R. & Amaro, S. (2021). Antecedentes e Consequências do Brand Hate: Uma Revisão da Literatura. Consumer Behavior Review, 5(2), 278-287. DOI: 10.51359/2526-7884.2021.249617