Elsa Morgado

Elsa Maria Gabriel Morgado

INSTITUTO POLITÉCNICO DE BRAGANÇA • 0000-0002-3653-7876 | D018-8A4E-AD57

SCIENTIFIC PRODUCTION

International Edition Books

No posts found.

International Edition Book Chapters

Morgado, E. G., Licursi, B., Leonido, L. (2023). Multiculturalismo: Sensibilização das futuras gerações no domínio da formação de professores. In Boanchessi, C. (Org), Educação no contexto Contemporâneo: Ensino, Diálogos e Perspectivas – Vol. 2 (pp. 109-118). Editora Bagai. ISBN: 978-65-5368-225-2

Morgado, E., Conceição, M. B., Silva, L. L. (2022). A importância do manual escolar na promoção da educação. In Diálogos em educação: núcleos formativos, processos de ensino-aprendizagem e demandas contemporâneas, Volume 2 (pp. 195-212). Rio de Janeiro, Brasil: Editora e-Publicar. ISBN:978-65-5364-123-5 DOI: 10.47402/ed.ep.c2022212915235

Morgado, E., Bezerra, S. Q., Da Silva, L. L. F. (2022). A educação ambiental nas reformas do sistema educativo. In Educação: o fazer pedagógico em tempos desafiadores (pp 30-46). Brasil: Editora Inovar. ISBN: 978-65-5388-040-5

Conceição, M. B., Morgado, E., Silva, L. L. (2022) Educação musical: desafios sociais e culturais. In Diálogos em educação: Olhares multidisciplinares sobre a aprendizagem, Volume 1 (pp. 494-507). Rio de Janeiro, Brasil: Editora e-Publicar. ISBN: 978-65-5364-143-3 DOI: 10.47402/ed.ep.c2022115041433

National Edition Books

No posts found.

National Edition Book Chapters

No posts found.

Articles in Indexed Journals | Scopus and/or WoS

Leonido, L., Pereira, A., Mendes, L., Rodrigues, J. B., Morgado, E. M. G. (2023). Art Education: Two Decades of Creation, Evaluation and Application of an Interdisciplinary Method of Artistic Literacy. Education Sciences, 13(6), 589. http://dx.doi.org/10.3390/educsci13060589

Mendes, L., Leonido L., Morgado, E. (2023). Correlation between Suicidal Ideation and Addiction to Various Social Media Platforms in a Sample of Young Adults: The Benefits of Physical Activity. Societies, 13(4), 82. https://doi.org/10.3390/soc13040082

Mendes, L., Morgado, E. G., Leonido, L. (2023). Social Inclusion of Transgender People in Intercollegiate Sports—A Scoping Review. Social Sciences, 12(6), 335. https://doi.org/10.3390/socsci12060335

Cardoso, M. A., Morgado, E. M. G., Leonido, L. (2023). Unleashing Creative Synergies: A Mixed-Method Case Study in Music Education Classrooms. Applied Sciences, 13(17), 9842. https://doi.org/10.3390/app13179842

Bonança, R. S., Bulhões, P. C. F., Leonido, L., Morgado, E. M. G. (2023) Decree-Law 54/2018: Perspectives of Early Childhood Educators on Inclusion in Preschool Education in Portugal. Education Sciences, 13(7), 737. https://doi.org/10.3390/educsci13070737

Auzani, A. S., Silva, L. L. F., Pereira, A. M. A., Morgado, E. G. (2022). Artistic-cultural perspectives in technical-professional training at UTFPR-Brazil. Motricidade, 18(4), 511-518. DOI: 10.6063/motricidade.25790

Almeida, A. R., Silva, L. L., Rodrigues, J. B., Morgado, E. G. (2022). A Ação Tranformadora dos Contos de Autoria Feminina na Sociedade Contemporânea Brasileira na Perspetiva Pedagógico-Interventiva de Conceição Evaristo. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(1), 11-17. https://doi.org/10.14571/brajets.v15.n1.11-17

Bonança, R. M. C. S., Castanho, M. G. B., Morgado, E. G. (2022). O decreto-lei n.º 54/2018: um desafio para a inclusão. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(se1):135-143. http://dx.doi.org/10.14571/brajets.v15.nse1.135-143

Auzani, A. S., Silva, L. L. F., Morgado, E. M. G., Pereira, A. (2022). A arte e o processo criativo na formação de engenheiros: estudo centrado na UTFPR, Brasil. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(se1), 199-213. DOI: 10.14571/brajets.v15.nse1.199-213

Cecílio, A. I. E., Rodrigues, J. B., Silva, L. L. F., Morgado, E. M. G. (2022). Técnicas e estratégias de intervenção pedagógica direcionados a crianças e jovens com problemas de audição e surdez. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(se1), 65-74. DOI: 10.14571/brajets.v15.nse1.65-74

Viana, R. S., Silva, L. L. F., Morgado, E. M. G. (2022). Criatividade de estudantes universitários: autopercepção e avaliação no teste de torrance. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(se1), 92-99. DOI: 10.14571/brajets.v15.nse1.92-99

Moragdo, M. G., Licursi, M. B., Leonido, L. (2022). Music, rhythmic gymnastics and expressiveness: an artistic performance. Motricidade, 18(4), 590-595. https://doi.org/10.6063/motricidade.25789

Alfredo, D. D., Silva, L. L., & Morgado, E. M. (2022). Importância do Estágio Curricular na Formação de Professores: Um Estudo no Instituto Superior de Ciências de Educação do Huambo, Angola. Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade, 15(3), 385-396. DOI: 10.14571/brajets.v15.n3.385-396

Journal Articles

No posts found.
PROJECTS
No posts found.
Internal Projects
No posts found.
Scroll to Top