proceedings

→ Internacional

2021

Amante, S., Antunes, M.J., Dygala, M. & Gokçe, I. (2021).
Um olhar sobre Stepping Up to Global Challenges (SGC) 2: Learning English While Fighting the Outbreak of Covid-19.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia, Braga, Portugal, September 1-2, 2021 (pp. 1915-1928).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Antunes S., Santos P., Guedes A. & Lousado J. (2021)
The Implementation of the Bologna Reform in Portuguese Higher Education Institutions: The QSR NVivo in the Analysis of Institutional Narratives.
In A.P. Costa , L.P. Reis , A. Moreira , L. Longo , G. Bryda (eds), Computer Supported Qualitative Research. WCQR 2021. Advances in Intelligent Systems and Computing (vol 1345, pp. 127-142).
Springer, Cham. DOI: 10.1007/978-3-030-70187-1_10

Antunes, S. (2021).
O Legítimo Lugar do Serviço Social na Salvaguarda e Promoção do Direito à Educação.
In IV Congresso Ibero-Americano de Intervenção Social - Multiculturalidade, Migrações e Direitos Humanos, Porto, Portugal, 20-21 Maio 2021 (pp. 387-399).
Portugal: Lema dOrigem.

Antunes, S. (2021)
O sucesso e a inclusão socioeducativos: contributos decorrentes da intervenção multissituada dos assistentes sociais nas escolas.
In Educação, Territórios e Desenvolvimento Humano: Atas do IV Seminário Internacional (pp. 494 - 505).
Porto: Universidade Católica Portuguesa do Porto, Faculdadde de Educação e Psicologia. ISBN: 978-989-53098-6-3

Antunes, S. (2021).
Multiculturalidade no ensino superior: O desafio da inclusão de estudantes estrangeiros numa instituição de ensino.
In IV Congresso Ibero-Americano de Intervenção Social - Multiculturalidade, Migrações e Direitos Humanos, Porto, Portugal, 20-21 Maio 2021 (pp. 297-312).
Portugal: Lema dOrigem.

Azevedo Gomes, M.C., Almeida, S. & Rego, B. (2021).
Sensory processing in children with autism spectrum disorder: Routes of inclusion by exploring the sound in the school environment.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 9380-9387). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1893

Barata, C. (2021).
Práticas pedagógicas dos professores durante o 1.º confinamento, em Portugal, devido à COVID-19 – aos olhos dos pais.
In F. Simón, S. Miguel, J. Andrés & Y. Narangajavana (Eds.), International Conference on Innovation, Documentation and Education. (pp. 735-744).
Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València

Barata, C. (2021).
Segundo confinamento em Portugal visto pelas crianças e jovens.
In F. Simón, S. Miguel, J. Andrés & Y. Narangajavana (Eds.), International Conference on Innovation, Documentation and Education. (pp. 745-752).
Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València

Brito, E., Mateus, J. & Fonseca, C. (2021).
Lifelong education and teaching in the pandemic.
In INTED2021 Proceedings (pp. 9596-9605). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.2003

Cardoso, L. M. O. B.; Matias, A. M.; Marcelo, A. S. A. B. (2021).
Desafios do Jornalismo Contemporâneo: a utopia de uma ética global.
In Anais da SECOM 2021, Semana de Comunicação da UCSAL, Salvador, Brasil, 22-29 Maio 2021 (pp. 282-284).
Brasil: UCSAL

Carvalho, A. & Castro, P.A. (2021).
Students and teachers well-being: challenges and policy in times of crisis.
In INTED2021 Proceedings (pp. 10531-10535). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.2209

Carvalho, A. B., Menezes, N., Santos, F., Costa, C. (2021).
Digital Challenges in education crisis. Case Study of ESTGL.
In New Perspetives in Science Education, March 18-19, 2021. PIXEL 

Carvalhos, M. & Pinto, H. (2021).
A multiplicação de números racionais no 4.º ano de escolaridade em contexto de ensino exploratório.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 228-239).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Castro, M. & Ribeiro, M. (2021).
Da memória patrimonial às tradições regionais: a não formalidade educativa e o educador de museu.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 832-843).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Castro, M., Ribeiro, M. C. (2021).
Da memória patrimonial às tradições regionais: a não formalidade educativa e o educador de museu.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 832-843).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Costa, C. & Pinto, H. (2021).
O papel da comunicação na resolução de problemas em contexto de ensino exploratório.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 240-252).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Costa, A.M., Costa, C.A., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Garcia, P.L., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S. & Delplancq, V. (2021).
Criação de narrativas multilineares como ferramenta de aprendizagem das línguas estrangeiras no ensino superior em Portugal.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 81-93).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Delplancq, V., Costa, A. M., Costa, C. A., Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Lopez Garcia, P., Gillian, R., Amante, S., Fidalgo, S. & Relvas, S. (2021).
Storytelling and digital art as a means to improve multilingual skills.
In Education and New Developments 2021 (END 21) (pp. 344-347).
Portugal: inScience Press

Duarte, N. R. S., Amaro, A. C. S. & Fonseca, S. M. S. R. (2021).
Desempenho numa Organização Social: controlo de custos e indicadores de gestão.
In V International Forum on Management (pp. 84 -100). 

Félix, A., Fernandes, R., Martins, E. & Mendes, F. (2021).
Qualidade de vida em crianças e jovens: relevância da escola, família e grupo de pares.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 871-880).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Ferreira S., Santos S., Santo P.E. (2021)
Social Media Engagement Through Video Advertising: Informativeness and Self Brand Connection as Predictors.
In Antipova T. (eds) Advances in Digital Science. ICADS 2021. Advances in Intelligent Systems and Computing (vol 1352, pp. 249-260).
Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-71782-7_23

Ferreira, P. C., Alves, R. A. & Barbeiro, L. F. (2021).
A inteligência, a determinação e a produção escrita.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de psicopedagogia (pp. 376-388).
Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Figueira, A.P.C., Campos, S. & Ribeiro, C. (2021).
The importance of understanding metaphors working with figurative language: Some tools.
In Psychological Applications and Trends 2021 (inPACT 2021) (pp. 420-422).
Portugal: inScience Press.
DOI: 10.36315/2021inpact090

Figueiredo, M. P., & Alves, V. (2021).
Children and technology: preoccupations, practices and participation in Early Childhood Education.
In ICERI2021 Proceedings (pp. 4176-4183). IATED.
DOI:10.21125/iceri.2021.0975

Figueiredo, M. P., Alves, V., Lourenço, C., Alves, V. M., Bernardo, M., & Carapito, N. (2021).
Project-based learning in Design and Multimedia in Higher Education: An interactive timeline developed in collaboration.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 7824-7832). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1596

Figueiredo, M. P., Amante, S., Gomes, H., Gomes, M. C., Rego, B., Alves, V., & Duarte, R. P. (2021).
Algorithmic Thinking in Early Childhood Education: Opportunities and Supports in the Portuguese Context.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 9339–9348). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1885

Figueiredo, M. P., Gomes, H., & Matos, I. A. (2021).
It’s a Thing to Measure Things: Learning about Measurement in Early Childhood Teacher Education in Portugal.
In INTED2021 Proceedings (pp. 6835-6839). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.1361

Figueiredo, M. P., Matias, R., Alves, V., Bastos, N., Duarte, R. P., Ferreira, B., & Cunha, C. (2021).
Professional Development for Higher Education Teaching Staff: An Experience of Peer Learning in a Portuguese Polytechnic.
In INTED2021 Proceedings (pp. 6356-6361). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.1270

Figueiredo, M. P., Santos, S., & Rego, B. (2021).
Playing with technology in Early Childhood Education: creation of a play center.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 7893-7899). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1611

Figueiredo, M., Gomes, C.A., Amante, S., Gomes, H., Alves, V., Duarte, R.P. & Rego, B. (2021).
Play, Algorithmic Thinking and Early Childhood Education: Challenges in the Portuguese Context.
In 2021 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (pp. 9339-9348). IEEE.
DOI: 10.1109/SIIE53363.2021.9583627

Figueiredo, S., Souto-e-Melo, A., Rodrigue, P., Carneiro de Sousa, C. (2021).
Ludificação na sala de aula um estudo de caso: análise prévia.
In Educação, Territórios e Desenvolvimento Humano: Atas do IV Seminário Internacional (pp.68-79).
Universidade Católica Portuguesa do Porto. Faculdade de Educação e Psicologia. ISBN: 978-989-53098-6-3

Fonseca, P., Julian, K., Hulme, W., Martins, M. L. & Brautlacht, R. (2021).
The multi-disciplinary approach to an interdisciplinary virtual exchange.
In Virtual exchange: towards digital equity in internationalisation (pp. 41-49). Research-publishing.net.
DOI:10.14705/rpnet.2021.53.1288

Gouveia, T. & Oliveira, A. (2021).
Audiovisual storytelling: consumption practices of higher education students.
In AVANCA|Cinema 2021, Avanca, Portugal (pp. 872-879).
DOI: 10.37390/avancacinema.2021.a319

Lousado J.P., Antunes S. (2021)
DERCA Tool: A Set of Tests for Analysis of Elderly Dexterity in Information and Communications Technologies.
In Pires I.M., Spinsante S., Zdravevski E., Lameski P. (eds), Smart Objects and Technologies for Social Good. GOODTECHS 2021. Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering (vol 401, pp. 244-254). Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-91421-9_18

M. Passos & I. Araújo (2021).
Impact on students learning by using phet interactive simulator in physics classes.
In ICERI2021 Proceedings (pp. 5553-5559).
DOI:10.21125/iceri.2021.1253

Magnus, H., Fialho, J., Wanzeller, C. & Silva, J. (2021).
Process Mining - case study in an industrial assembly process in the shopfloor.
In 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) (pp. 1-8). IEEE.
DOI: 10.23919/CISTI52073.2021.9476389.

Matias, A. M.; Cardoso, L. M. O. B.; Marcelo, A. S. A. B. (2021).
O Plano de Comunicação de Crise na Gestão da Imagem Organizacional.
In Anais da SECOM 2021, Semana de Comunicação da UCSAL (pp. 24-26). Brasil: UCSAL

Melão, D. (2021).
Aqui estamos nós – reescritas da cidadania global com Oliver Jeffers.
In II Encontro Internacional de Língua Portuguesa e Relações Lusófonas: livro de atas (pp. 121-129). Bragança: Instituto Politécnico.
DOI: 10.34620/lusoconf.2019

Melão, D. (2021).
Pelos trilhos da ilustração: reinscrever a natureza na cidade.
CONFIA 2021 proceedings book, 9th International Conference on Illustration and Animation (pp. 318-326). ISBN: 978-989-54939-6-8

Menezes, L., & Costa, A. M. (2021).
Developing knowledge of prospective primary teachers about mathematics teaching by the use of a multimedia case.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 2187-2193). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021

Menezes, N., Brinca, J., Carvalho, A. B. (2021)
Os atributos do assistente social nas equipas de rua e na eficácia dos direitos humanos.
In IV Congresso Ibero-Americano de Intervenção Social - Multiculturalidade, Migrações e Direitos Humanos (pp. 271 -281). Lema D´Origem

Milhano, S.(2021).
In-service elementary classroom teachers training in the pedagogical use of technologies in music education.
In Proceedings of the International Conference on Future of Education, 4(1), pp.34-46.
DOI: 10.17501/26307413.2021.4104

Monteiro, A.F. , Miranda-Pinto, M., Osório, A.J. & Araújo, C. (2021).
Coding as literacy: Case studies at pre-primary and elementary school.
In INTED2021 Proceedings (pp. 3458-3464). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.0718

Morais, N. S. & Raposo, R. (2021).
Blended-learning in higher education: Student's perceptions during covid-19 pandemic.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 5576-5582). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1135

Morais, N. S., Raposo, R., Roque, V. & Roque, F. (2021).
Online learning during covid-19 lockdown: A study regarding portuguese public higher education students.
In INTED2021 Proceedings (pp. 6224-6229). IATED.
DOI:10.21125/inted.2021.1248

Morais, N.S. & Raposo, R. (2021).
Higher education students’ perceptions about their blended-learning experience during the covid-19 pandemic.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 5601-5607). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1139

Mota, G., Menezes, N. & Carvalho, A.B. (2021).
A obrigação de alimentos devidos a menores. Considerações sobre a dignidade da pessoa humana do maior enquanto devedor e do menor enquanto credor.
In IV Congresso Ibero-Americano de Intervenção Social – Multiculturalidade, Migrações e Direitos Humanos (pp. 329-341). Portugal: Lema d’Origem – Editora, Ld.ª

Mota, G., Menezes, N., Carvalho, A. B. (2021).
A justiça social numa sociedade de conflitos. Uma perspetiva política sobre a mediação enquanto instrumento de regulação social.
In IV Congresso Ibero-Americano de Intervenção Social – Multiculturalidade, Migrações e Direitos Humanos (pp. 511-523). Portugal: Lema d’Origem – Editora, Ld.ª

Ocaña, M., Mejía, R., Larrea, C., Analuisa, C., Freire, C. (2021)
Informal Learning in Social Networks During the COVID-19 Pandemic: An Empirical Analysis.
In Botto-Tobar M., Cruz H., Díaz Cadena A. (eds) Artificial Intelligence, Computer and Software Engineering Advances. CIT 2020. Advances in Intelligent Systems and Computing (vol 1327, pp. 400-414). Springer, Cham.
DOI:10.1007/978-3-030-68083-1_30

Paiva, T., Figueira, E., Yurrebaso, A. (2021).
Problem based-learning an approach to critical thinking within entrepreurship education.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 10632-10640). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.2203

Proença, A. P., Carreira, A. M., Gamboa, M. J., Milhano, S. (2021).
A trilogy of artistic creation: narratives and laboratory processes of writing, music and performance.
In International Congress on 21st Century Literacies (ICCL2021) Livro de Atas, 15-16 July, 2021 (pp. 71-87). Portalegre: IPP

Reis, S., Menino, H. (2021).
O modelo de aula invertida na Didática da Matemática: perceções de futuros professores e educadores.
In F. Simón, S. Miguel, J. Andrés & Y. Narangajavana (Eds.), International Conference on Innovation, Documentation and Education. (pp. 815-822). Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València

Rodrigues, F., Batista, S., & Ferreira, E. (2021).
Cooperative learning: An experience in the pedagogical training of a future primary teacher.
In EDULEARN21 Proceedings (pp.6055-6061). IATED.
DOI:10.21125/edulearn.2021.1222

Rodrigues, F., Margarido, L. & Ferreira, F. (2021).
Initiation to professional practice: Paths of institutional cooperation in science education.
In EDULEARN21 Proceedings (pp. 6062-6066). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.1223

Roque, V., Roque, F., Raposo, R. & Morais, N.S. (2021).
The teaching experience of portuguese higher education professors during the covid-19 pandemic lockdown in Portugal.
In INTED2021 Proceedings (pp. 6291-6298). IATED.
DOI: 10.21125/inted.2021.1262

Santos S., Espírito Santo P., Ferreira S. (2021)
Storytelling in Advertising: From Narrative to Brand Distinctiveness.
In Martins N., Brandão D. (eds), Advances in Design and Digital Communication. Digicom 2020. Springer Series in Design and Innovation (vol 12, pp. 516-527). Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-61671-7_48

Saraiva, C., Martins, E., Mendes, F. & Fernandes, R. (2021).
Estudo de caso sobre a inclusão escolar de uma criança com paralisia cerebral.
In Atas do XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia (pp. 2580-2586). Portugal: Universidade do Minho, Instituto de Educação, Centro de Investigação em Educação

Sousa, C. C. (2021).
O Avatar Como Corpo Expressivo.
CONFIA 2021 proceedings book, 9th International Conference on Illustration and Animation (pp. 137-144)

Sousa, L. (2021).
Conjectures and democratization of higher education: a perspective of Polytechnic Institute of Viseu.
In EDULEARN21 Proceedings (pp.1928-1935). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.0444

Sousa, L. (2021).
Higher Education and Employment: a case of higher education finalists.
In EDULEARN21 Proceedings (pp.1928-1935). IATED.
DOI: 10.21125/edulearn.2021.0444

Tadeu, P., Brito, E., Gomes, N. & Brigas, C. (2021).
Teaching at Distance, a stress enhancing factor in higher education in times of COVID-19.
In 2021 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (pp. 1-5). IEEE.
DOI: 10.1109/SIIE53363.2021.9583655

2020

Almeida S., Coutinho E., Parreira V., Nelas P., Chaves C., Duarte J. (2020).
Meaning of cervical cancer screening to women.
In Costa A., Reis L., Moreira A. (Eds.) Computer Supported Qualitative Research. WCQR 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, (Vol. 1068).
Springer, Cham.
doi: 10.1007/978-3-030-31787-4_10

Campos, S., Pinto, F., Ferreira, M., Cardoso, A. P., Ribeiro, C., Couceiro, P. (2020).
Parental attitudes of children without neurodevelopmental disorders and inclusion of children with special educational needs (SEN).
In TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for IETC, ITEC, IWSC & INTE 2020, (pp. 219-224).

Cardoso, A. P., Costa, A. S., Rocha, J., Ferreira, M., & Campos, S. (2020).
Citizenship education and teacher training: Implications for teaching practice.
In TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for IETC, ITEC, IWSC & INTE 2020, (pp. 78-85).
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6497

Costa, A. M., Costa, C. A.; Coutinho, E., Oliveira, I., Pereira, J., Garcia, P.L., Roush, P., Gillain, R., Amante, S., Fidalgo, S., Relvas, S. & Delplancq, V. (2020).
JASM: Active pedagogy for foreign language learning in higher education.
In 13th International Conference on Innovation in Language Learning: Conference Proceedings (pp. 221-225).
Florence: Filodiritto Editore.

Costa, A. S., Cardoso, A. P., & Rocha, J. (2020).
Citizenship education and pedagogical practices of the teacher of the 1st cycle of basic education.
In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (Eds), ICERI2020 Proceedings. 13th International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 401-409).
IATED Academy.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6496

Coutinho, E., Domingos, A. R. D., Parreira, V., Nelas, P., Chaves, C., Duarte, J., Karimo, N., Reis, A. (2020).
A mulher imigrante na centralidade da interação com o enfermeiro: Constrangimentos e estratégias de superação. In Investigação Qualitativa em Saúde: avanços e desafios, (pp. 783-796).
Ludomedia.
doi: 10.36367/ntqr.3.2020.783-796

Coutinho, E., Oliveira, A. P., Reis, C. M., Cabral Oliveira, I. R., Maltez, L. A., Pereira, S. M. O., Parreira, V., Nelas, P., Chaves, C., Duarte, J., Antunes, S., & Santos, P. (2020).
Vivências de exclusão na academia: Desafios à interculturalidade.
In New Trends in Qualitative Research, 4, 391-405.
doi: 10.36367/ntqr.4.2020.391-405

Delpancq, V., Amante, S., Costa, C. A., Lopes, A. C., Coutinho, E., Fidalgo, S., Gillain, R., Lopez, P., Oliveira, I., Pereira, J., Relvas, S., Roush, P. (2020).
Case study of a project-based learning experience at the Polytechnic of Viseu, Portugal.
In Proceedings of Edulearn20 Conference (pp. 800-806).
doi: 10.21125/edulearn.2020

Fernandes, R., Sargento, J., Martins, E., Mendes, F. (2020).
Employability in a portuguese social educators sample.
In ICH&HPSY 2020 5th International Conference on Health and Health Psychology (pp. 75-81).
doi: 10.15405/eph.20101.12

Ferreira, S., Santos, S., Santo, P. E. (2020).
Bohemian Rhapsody: Efeitos da atribuição de prémios cinematográficos no envolvimento no Facebook.
In Avanca | Cinema (pp. 519-523).
doi: 10.37390/ac.v0i0.68

Ferreira, S., Santos, S., Santo, P. E. (2020).
Students' narrative transportation through the video ad use in the classroom.
In SOCIOINT 2020- 7th International Conference on Education and Education of Social Sciences (pp. 70-78).
doi: 10.46529/socioint.2020171

Gomes, C. A., Ferreira, S., Sousa, B. (2020).
Older adults’ participation in VIAS’ Mobile App Design.
In Human Aspects of IT for the Aged Population. Technologies, Design and User Experience, 6th International Conference, ITAP 2020, Held as Part of the 22nd HCI International Conference, HCII 2020. (Part I, pp.3-17).
Copenhagen, Denmark: Springer International Publishing.
doi: 10.1007/978-3-030-50252-2_1

Mangas, C. ., Lopes, S., Milhano, S. ., & Freire, C. (2020).
Promover o reingresso de alunos nos cursos profissionais: Estratégias de operacionalização e possibilidades para reflexão.
In New Trends in Qualitative Research, 2, 642-657.
doi: 10.36367/ntqr.2.2020.642-657

Martins, E., Mendes, F., Fernandes, R., Sargento, J. (2020).
Cognitive impact of breakfast consumption on school age children and youth.
In ICH&HPSY 2020 5th International Conference on Health and Health Psychology (pp. 51-59).
doi: 10.15405/eph.20101.9

Melão, D. (2020).
O papel da ilustração na educação para a cidadania global: Impossibilidades do olhar.
In CONFIA 2020. 8th International Conference on Illustration and Animation (pp. 466-472).
Barcelos: Instituto Politécnico do Cávado e do Ave.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6393

Mendes, F. (2020).
Qualidade de vida em pessoas idosas.
In R. Pocinho; P. Carrana; E. Navarro-Prado, A. Pereira, C. Margarido, R. Santos, P. Belo, C. Cruz, B. Trindade (Eds.), O envelhecimento como um todo (pp. 439-450).
Espanha.

Mendes, F., Martins, E., Fernandes, R., Sargento, J. (2020).
Well-being At work: A study with social educators.
In ICH&HPSY 2020 5th International Conference on Health and Health Psychology (pp. 66-74).
doi: 10.15405/eph.20101.11

Menezes, L., & Costa, A. M. (2020).
Writing to learn mathematics.
In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel, & Torres (Eds.), Proceedings of ICERI2020 Conference (pp. 841-848).
Seville: IATED.

Menezes, L., Costa, A. M. (2020).
Graphic humor to promote mathematics learning.
In P. Suresh (Ed.), Proceedings of IRAJ International Conference, (pp. 1-5).
Singapore: Institute for Technology and Research.

Raposo D. et al. (2020).
Visual Identity Design as a Cultural Interface of a Territory.
In F. Rebelo , M. Soares (Eds.), Advances in Ergonomics in Design. AHFE 2020. Advances in Intelligent Systems and Computing, (vol 1203, pp 65-72).
Springer, Cham.
doi: 10.1007/978-3-030-51038-1_10

Rocha, J., Novais, A., Pacheco, J. (2020).
Trabalho cooperativo e colaborativo no ensino das ciências naturais do 2.º CEB.
In V Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE), (pp. 731-743).
Bragança.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6428

Rodrigues, F., Ravasco, C. (2020).
Language/culture: Two inseparable faces of a second language teaching.
In EDULEARN20 Proceedings (pp. 2219-2226).
doi: 10.21125/edulearn.2020.0687

Santos, J., Rocha, J., Cardoso, A. P., Lopes, A. (2020).
Group work methodology in the different subject areas of primary education from teachers and students’ perspective.
In INTED2020 Proceedings: 14th International Technology, Education and Development Conference (pp. 645-654).
doi: 10.21125/inted.2020.0261

Silva, A. & Melão, D. (2020).
Reler a educação para o desenvolvimento em “Histórias da minha rua.”
In R. P. Lopes, C. Mesquita, E. M. Silva, & M. V. Pires (Eds.), V Congresso internacional de formação na docência (INCTE). Livro de atas (pp. 988-999).
Bragança: Instituto Politécnico de Bragança.
Retrieved From http://hdl.handle.net/10400.19/6431

Sobral, F. A. (2020).
Metamorfoses – Um projeto de videoarte e fotografia.
In Avanca | Cinema 2020, (pp. 174-180).
Avanca, Portugal: Edições Cineclube de Avanca.

Sobral, F. A. (2020).
Vídeo experimental e autorretrato.
In Avanca | Cinema 2020, (pp. 284-289).
Avanca, Portugal: Edições Cineclube de Avanca.

2019

Barata, C. (2019).
Active learning – uma experiência com alunos do 1.º ano de Educação Básica.
In INNODOCT/19 - International Conference on Innovation, Documentation and Education (pp. 971-978).
Valencia, Espanha: Editorial Universitat Politàcnica de València.

Eira, P. (2019).
Expressões integradas: Percursos formativos em contexto de educação pré-escolar.
In M. V. Pires, C. Mesquita, R. P. Lopes, E. Silva, G. Santos, R. Patrício, L. Castanheira (Eds.), IV Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE 2019) (pp. 309-316).
Bragança, Portugal.

Eira, P. (2019).
Projetos interdisciplinares como prática pedagógica: Expressão e educação musical e físico-motora.
In M. V. Pires, C. Mesquita, R. P. Lopes, E. Silva, G. Santos, R. Patrício, L. Castanheira (Eds.), IV Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE 2019) (pp. 374-386).
Bragança, Portugal: Instituto Politécnico de Bragança.

Felizardo, S., Gomes, C. A., Ribeiro, E., Araúlo, L., Figueiredo, M., & Fidalgo, S. (2019).
Intergenerationality and sharing stories in inclusive and digital contexts.
In 9th ICEEPSY 2018 International Conference on Education & Educational Psychology: 9th ICEEPSY - International Conference on Education and Educational Psychology, (pp. 122-134).
doi: 10.15405/epsbs.2019.01.12

Ferreira, M., Campos, S., Guiné, R., Duarte, J., Abrantes, J. L., Cabral, L. (2019).
Revalidation of the academic quality of life questionnaire for students attending portuguese polytechnic higher education institutions.
In EDULEARN19 Proceedings: EDULEARN19 (pp. 4030-4040).
Palma de Maiorca, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/edulearn.2019.1026

Ferreira, M., Crisóstomo, J., Pitarma, R. (2019).
Infrared thermography technology to support science teaching-meaningful learning about trees with university students.
In INTED2019 Proceedings: 13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019), (pp. 1712-1716).
Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2019.0498

Francisco, M., Filipe, L., Cadima, R., Sousa, C., Mangas, C., Seco, G., Alves, S., Coelho, R. & Sousa, J. (2019).
MOOC as a way to raise inclusion awareness in society: Portuguese case study.
In K. Graziano (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 188-193).
Las Vegas, NV, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Lopes, F., Cardoso, A. P., Menezes, A. P., Lopes, A. (2019).
Homework in the curricular area of mathematics in primary education.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. International Conference on Education and Educational Psychology, (pp. 367-376).
Future Academy.
doi: 10.15405/epsbs.2019.01.35

Martins, E. Mendes, F., Fernandes, R. (2019).
Atividade Física em idosos inseridos na comunidade.
In Envelhecimento como perspetiva futura: Livro de actas do ageing-congress 2019: AgeingCongress2019 (pp. 181-192).
Thomson Reuters, Aranzadi.

Martins, E., Gonçalves, D., Mendes, F., Fernandes, R. (2019).
Analise comparativa da qualidade de vida em crianças e adolescentes institucionalizados e não institucionalizados.
In Libro de Actas: XV Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía, (pp.2476-2486).
Corunha, Espanha: Universidade da Corunha.

Martins, E., Pinto, A., Mendes, F., Fernandes, R. (2019).
Musicoterapia na Perturbação do Espetro do Autismo: Um estudo de caso.
In Libro de Actas: XV Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía, (pp. 3192-3203).
Corunha, Espanha: Universidade da Corunha.

Martins, E., Ribeiro, T., Fernandes, R., Mendes, F. (2019).
Consciência fonológica em crianças com perturbação da aprendizagem específica com défice na leitura.
In Libro de Actas: XV Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía, (pp. 2664-2675).
Corunha, Espanha: Universidade da Corunha.

Melão, D. & Silva, A.I. (2019).
"Educação Ambiental e literatura para a infância: costurando percursos de literárias".
In Pires M. V., Mesquita C., Lopes R. P., Silva E. M., Santos G., Patrício M. R., Castanheira M. L. P. (Eds.), IV Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE): livro de atas (pp. 877-887).
Bragança: Instituto Politécnico de Bragança.

Melão, D. (2019).
«Rio Acima» - travessias da ilustração no livro-álbum e ecoliteracia.
In CONFIA 2019. 7th International Conference on Illustration and Animation (pp. 427-435).
Barcelos: Instituto Politécnico do Cávado e do Ave

Melão, D. (2019).
Future teachers’ conceptions on reading - A case study.
In EDULEARN19 Proceedings: EDULEARN19 (pp. 4030-4040).
Palma de Maiorca, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/edulearn.2019.1562

Melão, D. (2019).
Pre-service teachers' conceptions of literary education - a case study.
In INTED2019 Proceedings of the 13th Annual International Technology, Education and Development Conference (pp. 14-21).
Valencia: IATED.
doi: 10.21125/inted.2019.0009

Morais, N., Sobral, F. (2019).
Social communication students’ perceptions of online misinformation.
In ICERI2019 Proceedings: 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 365-373).
Sevilha, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/iceri.2019.0130

Seco, G., Beato, I. & Duarte, A. (2019).
Alumni from the Polytechnic of Leiria: path & challenges.
In Vieira D. A., Meirinhos V., Straujuma A., Tanasescu I. S., Arboleda J., Rincón S. &Bandeira, A. M. (Eds), Proceedings of the IV ICAReAlumni Conference (pp. 1-9).
Riga, Lituânia.
doi: 10.34630/icar.v0i1.3127

Sobral, F., Gouveia, T., Azevedo, C. A., Morais, N., Ferreira, S. (2019).
Online content sharing: Preferences of students attending a portuguese higher education institution.
In INTED2019 Proceedings: 13th annual International Technology, Education and Development Conference (pp. 2375-2382).
Valencia, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2019.0651

Sobral, F., Morais, N. (2019).
Fake news and higher education students: A case study.
In ICERI2019 Proceedings: 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 356-364).
Sevilha, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/iceri.2019.0129

2018

Albuquerque, C., Rodrigues, C., Andrade, A., Campos, S., Cunha, M., Bica, M. (2018).
School bullies and bullying behaviors.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 277-286).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.30

Almeida, D., Cardoso, A. P., &aLacerda, C. (2018).
Playing with sounds: A phonological awareness development programme.
In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), EDULEARN18 Proceedings: INTED2018 Conference (pp. 3657-3666).
Palma, Mallorca, Spain: IATED Academy.
doi: 10.21125/edulearn.2018.0939

Alves, A. V., Cardoso, A. P., Rego, B. (2018).
Facilitators to the transition to post-school life of students with intellectual disability: A case study.
In INTED2018 Proceedings: INTED2018 Conference (pp. 1117-1127).
Valência, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2018.0154

Araújo, P., Fernandes, R., Martins, E., Mendes, F. (2018).
Contributions to understanding portuguese facebook consumers’ behavior: sociodemographics, lifestyle and life satisfaction.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 165-172).
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5407.

Araújo, P., Fernandes, R., Martins, E., Mendes, F. (2018).
Proposing a workplace meditation model based on evidence based programs: An integrative review.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 45-54).
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5404

Campos, S., Ferreira, M., Duarte, J., Chaves, C., Cardoso, A. P., Ambiel, R., & Correia, T. (2018).
Higher education students’ dropout intentions: Organizational and profession/career factors.
In A. Isman, & A. Eskicumali (Eds.), International Conference on New Horizons in Education Conference, International Trends and Issues in Communication & Media
Conference, & International Distance Education Conference: Proceedings book (Vol. 2, pp. 775-781).
Paris: INTE, IDEC, ITICAM.

Campos, S., Resende, F., Martins, C., Ferreira, M., Alves, C., Albuquerque, C. (2018).
Parental practices: Impact on child behavior.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 113-120).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.12

Cardoso, A. P., Ferreira, M., Campos, S., Felizardo, S., Duarte, J. (2018).
Emotional skills and school success: An exploratory study of a programme of systemic intervention.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. International Congress on Clinical and Counselling Psychology (pp. 251-260).
Viseu, Portugal.
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.27

Costa, A., Oliveira, A., Amante, F., Oliveira, I., Abrantes, J., Jesus, M. L., Amaral, O., Relvas, S., Fidalgo, S. Delplancq, V. (2018).
Foreign languages and employability: A complex relationship. Case study in the region of Viseu (Portugal).
In Proceedings of EDULEARN18: EDULEARN18 (pp. 0614-0618).
Palma, Mallorca, Espanha.

Crisóstomo, J., Pereira, C., Ferreira, M. E., Pitarma, R. (2018).
Advanced technologies in the teaching of natural sciences: influence of vegetation on the ecosystems temperature using infrared thermography.
In ICERI2018 Proceedings: 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI2018 (pp. 5533-5538).
Espanha: IATED.
doi: 10.21125/iceri.2018.2285

Delplancq, V., Costa, A. M., Rego, B., Fidalgo, S., Relvas, S. (2018).
Use of cyberspace resources for foreign language learning in higher education. In Proceedings of EDULEARN18 Conference (pp. 0452-0458).
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5095

Ferreira, E., Brito, E., Rodrigues, F. (2018).
Una experiencia en contexto no formal con alumnos de la enseñanza superior: el potencial pedagógico-didáctico de la granja pedagógica.
In INNODOCT/17 - International Conference on Innovation, Documentation and Education (pp. 515-523).
Retrieved from https://riunet.upv.es/handle/10251/107064

Ferreira, M., Freiras, P., Campos, S., Santos, M. J., Aparício, G., Duarte, J. (2018).
The relationship between emotional competence and sexual health literacy in secondary school students.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 268-276).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.29

Ferreira, P. C., Mangas, C. (2018).
A cultura da polissemia.
In Entre Línguas e Culturas: Pontes Europa-China (pp. 273-289).
Leiria, Portugal: Escola Superior de Educação de Ciências Sociais, Instituto Politécnico de Leiria.

Figueiredo, A., Paciência, E., Sousa, S., Martins, E., Fernandes, R., Mendes, F. (2018).
Emotional dimensions of eating behavior and quality of life in adolescents/youth.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 158-164).

Freire, C., Larrea, C. (2018).
Massive-On-line Open Courses: Preferencias de aprendizaje de los usuarios.
In D. Alves, H. G. Pinto, I. S. Dias, M. O. Abreu, R. G. Muñoz (Orgs.), VII Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 165-173).
Leiria, Portugal: Politécnico de Leiria

Gomes, C. A., Ferreira, S., Gouveia, T., Rito, P., Morais, N., Sousa, B. (2018).
Intergenerational Participatory Design: contributions to the development of an App.
In 2018 International Symposium on Computers in Education (SIIE): 2018 International Symposium on Computers in Education (SIIE).
Jerez, Espanha: IEEE.
doi: 10.1109/siie.2018.8586739

Gonçalves, T. (2018).
Motion Graphics e o design para audiovisual: perspectiva histórica, dimensão plástica e abordagem visual.
In A.C. Valente (Coord.), AVANCA Cinema 2018: Internacional Conference (pp. 28-31).
Avanca: Edições Cineclube de Avanca.

Gonçalves, T. (2018).
Um estudo histórico sobre a televisão educativa no Brasil.
In A.C. Valente (Coord.), AVANCA Cinema 2018: Internacional Conference (pp. 28-35).
Avanca: Edições Cineclube de Avanca.

Jerónimo, M., Mangas, N. & Pinheiro, F. (2018).
ACCESS4ALL: Promover a inclusão e a inovação social no Ensino Superior.
In Alves D., Pinto H. G., Dias I. S., Abreu M. O., Muñoz R. G. (Orgs.), Livro de Atas da VII Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação 2018.
Leiria: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Leiria.

Mangas, C., Freire, C., Santos, O. (2018).
ProLearn4ALL Maletas Pedagógicas para TODOS: Estratégias e metodologias de avaliação qualitativa.
In Investigação Qualitativa em Educação: Atas CIAIQ2018 (pp. 720-728).

Martins, C., Marques, C., Campos, S., Martins, R., Vieira, M., Andrade, A. (2018).
Resilience in cancer patients: A systematic review of the literature.
In The European Proceedings of Social &ehavioural Sciences EpSBS (pp. 81-93).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.9

Martins, C., Moreira, T., Duarte, J., Campos, S., Martins, R., Vieira, M. (2018).
Motivation for female futsal practice.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 1-12).
doi: 10.15405/epsbs.2018.06.02.9

Martins, D., Martins, R., Artur, J., Santos, O. (2018).
A aquisição de comportamentos conducentes a práticas sustentáveis através da metodologia de projeto: Estudo de caso numa turma de 6.ºano.
In O. Santos, M. Oliveira, N. Carvalho (Coords.), Atas do III Congresso Internacional Educação, Ambiente e Desenvolvimento (pp. 50-58).

Martins, E., Mendes, F., Fernandes, R. (2018).
Nutritional status in a portuguese sample of institutionalized and non-institutionalized elderly.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 236-243).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.25

Martins, R., Albuquerque, C., Andrade, A., Martins, C., Campos, S. (2018).
Subjective health associated with the quality of life of adolescents.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 149-157).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.16

Melão, D. (2018).
O ensino da compreensão na leitura: um estudo de caso no 1.º ciclo de Bolonha.
In D. Alves, H. G. Pinto, I. S. Dias, M. O. Abreu & R. G Muñoz (Orgs.), VII Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação
(pp. 25-30).
Leiria: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais.

Melão, D., Balula, J. P. (2018).
Da página como espaço de escuta e abrigo de afetos: A literatura para a infância na Educação Pré-Escolar.
In H. G. Pinto, I. S. Dias, M. O. Abreu, R. G. Muñoz (Orgs.), VII Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 101-106).
Leiria, Portugal: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais. Instituto Politécnico de Leiria.

Mendes, F., Martins, E., Fernandes, R., Amante, M. J., Rosado, A., Molina, J. (2018).
Characterization of the physical activity level in portuguese elderly.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 228-235).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.24

Menezes, L., Flores, P., Balula, J. P., Ribeiro, A., Gomes, H. M., Martins, A. P., Oliveira, A. M., Delplancq, V., Matos, I. A., Viseu, F., Guitart, M. (2018).
¿El humor en clases de matemática puede ser cosa seria?.
In F. Pérez (Ed.), Actas del XVII Congreso de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas - matemáticas en tierra de cine (pp. 464-468).
Universidad de Almería e SAEM Thales: Almería.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6102

Rito, P. (2018).
Development of creative applications with assets of a video game.
In INTED2018 Proceedings: INTED2018 Conference (pp. 1827-1833).
Valência, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2018.0154

Rito, P. (2018).
GAMEYOU: Designing activities using scratch and a microcontroller.
In INTED2018 Proceedings: INTED2018 Conference (pp. 1834-1843).
Valência, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2018.0154

Rocha, J. (2018).
O papel da supervisão pedagógica na formação de professores do 1.º CEB.
In Livro de atas do III Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE 2018) (pp. 708-715).
Bragança, Portugal: Instituto Politécnico de Bragança.

Rodrigues, A. P., Vieira, I., Branco, D., Makanse, Y. (2018).
Residents and visitors perceptions of an event-experience: An on-site event-experience analysis of Lazarim Carnival (Portugal).
In ATLAS Tourism and Leisure Review, 1, 1, 12-28.

Rodrigues, M. A., Cardoso, A. P., Lopes, F. A., Lopes, A. (2018).
Educating for value promotion through literature for children: A primary school action research project.
In EDULEARN18 Proceedings: INTED2018 Conference (pp. 4644-4650).
Valência, Espanha: IATED.
doi: 10.21125/inted.2018.0091

Silva, A., Teixeira, B., Guimarães, C., Pereira, P., Fernandes, R., Mendes, F. (2018).
Physical activity and subjective well-being in the elderly.
In The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (pp. 158-164).
doi: 10.15405/epsbs.2018.11.18

Silva, M. J., Ferreira, E., Souza, A., Alves, A. R., Rito, P. & Gomes, C. (2018).
Beyond technology, through research in education: The collaborative situated design of an environmental health education platform.
In 2018 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (pp. 1-6).
doi: 10.1109/SIIE.2018.8586699.

Sobral, F. A. (2018).
A Cinematic Book: The Maias on the Cinema Screen.
In A.C. Valente (Coord.), AVANCA Cinema 2018: Internacional Conference (pp. 28-32).
Avanca: Edições Cineclube de Avanca.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.14/27559

Souza, A., Alves, A. R., Gomes, C. A., Rodrigues, S., Silva, M. J. (2018).
Children using sound sensors to improve school environmental health.
In 2018 International Symposium on Computers in Education (SIIE): 2018 International Symposium on Computers in Education (SIIE), (pp. 1-6).
Lisboa, Portugal: IEEE.
doi: 10.1109/siie.2017.8259661

Tavares, D., Pinto, H., Menino, H., Rodrigues, M., Rainho, N. (2018).
O conhecimento matemático de futuros professores no início da sua formação: o caso da organização e tratamento de dado.
In D. C. D. Alves, H. Pinto, I. S. Dias, M. O. Abreu, R. Gillain (Orgs.), Livro de atas: VII Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 31-40).
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.8/3524.

→ Nacional

2021

Alves, V., Basílio, L., & Figueiredo, M. P. (2021).
Objetos, sítios e memórias de 40 anos do Politécnico de Viseu: processos e aprendizagens de uma exposição virtual.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação (pp. 490-494). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação.

Antunes, S. (2021)
A Jurisdição do Assistente Social nas Escolas: Natureza e Contributos da Intervenção profissional.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da SPCE, 10-12 setembro 2020 (pp. 387-399). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Bergano, S., Ribeiro, M. C., Fuertes, A, Gutiérrez-Provecho, L. (2021).
Perceções dos supervisores sobre as aprendizagens proporcionadas pelo estágio em educação social.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da SPCE (pp. 373-380). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Figueiredo, M. P., Marchese, M., Gomes, H., Menezes, L., Martins, A. P., & Ribeiro, A. (2021).
Aprender na Educação de Infância brincando com uma fita métrica.
In L. G. Correia & T. Neves (Eds.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação (pp. 207–214). Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação.

Lopes, S., Mangas, C., Freire, C., Milhano, S. (2021).
Um olhar sobre os fatores de risco para o abandono escolar precoce no ensino profissional da região de Leiria.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da SPCE (pp. 481-489). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Magueta, L. (2021).
Cápsulas do tempo - a criação plástica enquanto experiência subjetiva com materiais e objetos.
In Atas 2.ª Conferência Internacional Emoções, Artes e Intervenção (pp. 48-50). 

Marques, N. F., Mangas, C. & Freire, C. (2021).
ProLearn4ALL: a brincadeira e o jogo a favor da construção de recursos lúdico-pedagógicos inclusivos.
In Livro de Atas 8ª Conferência Internacional de Mediação Intercultural e Intervenção Social - Ócio, Jogo e Brincadeira: aprendizagens e mediação intercultural (pp.111-119). Leiria: CICS.NOVA.IPLeiria

Melão, D. & Silva, A. I. (2021).
Liberdade e cidadania global: aprender a aprender com o livro-álbum.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, equidade e participação. Atas do XV Congresso da SPCE (pp. 360-365). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Ramalho, H., Rocha, J., Figueiredo, M., Brown, M. (2021)
Avaliação e participação: análise à tecnologia da participação policêntrica na escola portuguesa.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da SPCE (pp. 638-647). Portugal: Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Rocha, J., Rogg, T. (2021)
Conceções dos supervisores sobre as práticas de supervisão no 1.º CEB.
In L. G. Correia & T. Neves (Orgs.), Liberdade, Equidade e Emancipação. Atas do XV Congresso da SPCE (pp. 526-536). Lisboa: Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação

Santos, M. (2021).
O papel dos contos como veículo de desenvolvimento de competências socio-emocionais em crianças.
In Livro de Atas do Simpósio Internacional de Psicologia da Educação: Passado, Presente e Futuro (pp. 266-277).

Sebastião, F., Tavares, D., Menino, H. L., Oliveira, E., Féria, A. la, Teixeira, R. (2021).
O jogo educacional Multipli enquAnto atividade lúdica e de aprendizagem matemática.
In Livro de Atas 8ª Conferência Internacional de Mediação Intercultural e Intervenção Social - Ócio, Jogo e Brincadeira: aprendizagens e mediação intercultural, 27-28 Novembro 2020 (pp.140-150). Leiria: CICS.NOVA.IPLeiria

Sobral, A., Felizardo, S. & Sargento, J. (2021).
Crianças e adolescentes em acolhimento residencial. A importância do autoconceito.
In Reflexões em torno da COVID-19: famílias, crianças e jovens em risco (pp. 79-89). Viseu: ESEV, IPV. ISBN: 978-989-53495-0-0

2019

Melão, D., & Menezes, L. (2019).
Passeando nos bosques da literatura para a infância: sinergias entre o Português e a Matemática.
In L. Menezes, J. Rocha, B. Rego, M. Figueiredo, A. Ribeiro, A. I. Silva, S. Felizardo, & A. P. Cardoso (Eds.), Livro de Atas - Olhares sobre a Educação 7 (pp. 70-80).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu

Costa, A., Cardoso, A. P., & Rocha, J. (2019).
Conceções e práticas de professores sobre a educação para a cidadania no 1.º Ciclo do Ensino Básico.
In J. Rocha, L. Menezes, M. Figueiredo, A. Ribeiro, A. Isabel Silva, S. Felizardo, & A. P. Cardoso (Eds.), Livro de Atas sobre a Educação 7 (pp. 127-140).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico de Viseu.

Freitas, A., Silva, A. & Amante, S. (2019).
Re[a]presentações do jornalismo de investigação na voz dos profissionais de comunicação.
In T. Antas de Barros et al. (Eds.), Atas do 10.º Congresso da SOPCOM: Ciências da Comunicação: Vinte anos de investigação em Portugal (pp. 663-683).
Viseu, Portugal: SOPCOM/Instituto Politécnico de Viseu.

Gomes, L., Matos, I. A. & Melão, D. (2019).
Aquisição/aprendizagem de português língua não materna – um estudo de caso múltiplo.
In Rocha, J. et al. (Eds.), Livro de atas: Olhares sobre a educação 7 (pp. 20-30).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu.

Madeira, M. J., Santos, R., Duarte, F., Moreira, J., Gama, R. (2019).
Determinants of entrepreneurial intentions: An empirical study on higher education students.
In 2017: CEE'2017: Atas da Conferência Educação para o Empreendedorismo (pp. 285-308).

Martins, E., Albuquerque, E., Fernandes, R., Mendes, F. (2019).
Práticas inclusivas e direitos humanos: Um estudo sobre perceções de professores.
In Rocha, J. et al. (Eds.), Livro de atas: Olhares sobre a educação 7 (159-171).
Viseu, Portugal: Escola Superior de Educação de Viseu.

Melão, D. (2019).
Entre o céu e o rio: Percursos de criatividade(s) com o livro-álbum.
In Barbosa A. et al. (Eds.), Livro de Atas do CRIA 2019 (pp. 137-150).
Viana do Castelo: Escola Superior de Educação de Viana do Castelo.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6164

Menezes, L., Balula, J. P., Matos, I. A., Simões, D., Carvalho, M. (2019).
Humor gráfico, criatividade e ensino da Matemática.
In Livro de Atas do VI Encontro Ensinar e Aprender com Criatividade dos 3 aos 12 anos (pp. 206-217).
Viana do Castelo, Portugal: EdProf e Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viana Castelo.

Simões, C. (2019).
Avaliar a qualidade de vida de crianças e jovens com dificuldade intelectual.
In VIII Conferência Internacional Investigação, práticas e contextos em educação (pp. 144-153).
Leiria, Portugal: Politécnico de Leiria.

Xavier, P. (2019).
Diversidade familiar e escola: Um olhar sobre as famílias homoparentais.
In J. Rocha, L. Menezes, B. Rego, M. Figueiredo, A. Ribeiro, A. I. Silva, S. Felizardo, & A. P. Cardoso (Eds.), Livro de Atas: Olhares sobre a Educação 7 (pp. 9-19).
Viseu: Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico de Viseu.

2018

Duarte, F., Madeira, M. J., Moura, D. C, Moreira, J. (2018).
Fatores que influenciam a procura de apoio financeiro proveniente das políticas públicas para a inovação.
In XXVIII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica – Interioridade e Competitividade: Desafios Globais da Gestão (pp. 1-12).
Guarda, Portugal.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/6147

Figueiredo, A. (2018).
Comunicações: Redes de conhecimento em desporto.
In Desporto, Desenvolvimento e Bem Estar - Fórum politécnicos #4, (pp. 169-170).
Lisboa, Portugal: REDESPP.

Figueiredo, A., Freitas, T., Afonso, E. (2018).
Exercício físico e bem-estar no programa municipal atividade sénior em Viseu.
In Desporto, Desenvolvimento e Bem Estar - Fórum politécnicos #4, (pp. 137-148).
Lisboa, Portugal: REDESPP.

Pereira, A. (2018).
Os valores e a ética nos cursos de formação de técnicos desportivos.
In Desporto, desenvolvimento e bem-estar (pp. 223-229). Rio Maior, Portugal: REDESPP.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.15/2415.

Rodrigues, C., Menezes, L., & Ponte , J. P. (2018).
Discussões coletivas em matemática: Um olhar sobre a prática de três professores.
In A. Rodrigues e outros (Eds.), Livro de Atas do EIEM 2018 Encontro em Investigação em Educação Matemática - A Aula de Matemática (pp. 261-278).
Coimbra: SPIEM.
Retrieved from http://hdl.handle.net/10400.19/5314.

Scroll to Top